بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

آمریکا و معضلی به نام آزار و اذیت جنسی + تصاویر

آزار و اذیت جنسی در محل کار امروزه به تهدیدی عادی برای زنان و هم چنین منشا یک نگرانی و دغدغه ی بزرگ برای مردان در جامعه آمریکا بدل شده است. طبق آمار از هر چهار زن آمریکایی، یک نفر و از هر ده مرد آمریکایی، یک تن آزار جنسی را در محل کار تجربه کرده است.

مسیحیت شناسی به نقل از  دیدبان آمریکا : در تعریف کلی، لمس ناخواسته بدن، گفتار و رفتار جنسی آزاردهنده، نشان دادن تصاویر مستهجن، ارسال پیام های جنسی، مشروط کردن مزایای شغلی به روابط جنسی و مواردی از این دست همگی از مصداق های آزار و اذیت جنسی محسوب می شوند. آزار جنسی در محل کار بیش از آن که مساله ای سیاسی باشد و دامن سیاست مداران را بگیرد، امروزه به تهدیدی عادی برای زنان و هم چنین منشا یک نگرانی و دغدغه ی بزرگ برای مردان در جامعه آمریکا بدل شده است. یک نظرسنجی که مشترکا توسط واشنگتون پست و ای بی سی نیوز (ABC News) صورت گرفته، نشان می دهد که از هر چهار زن آمریکایی، یک نفر و از هر ده مرد آمریکایی، یک تن آزار جنسی را در محل کار تجربه کرده است. علاوه بر این یک چهارم مردان شرکت کننده در این نظرسنجی، از این که به اشتباه به آزار جنسی متهم شوند، ابراز نگران کرده اند.

 

آزار و اذیت جنسی در محل کار مساله ی امروز و دیروز نیست و به فقط به یکی دو دهه ی اخیر مربوط نمی شود اما پس از آن که مشخص گردید تعدادی از چهره های سیاسی شناخته شده در آمریکا از قدرت و نفوذ سیاسی خود برای آزار و اذیت جنسی همکاران یا کارکنان زن خود بهره گرفته اند، این مساله بیشتر مورد توجه عموم و رسانه ها قرار گرفت. در واقع رسانه ای شدن این رسوایی های جنسی به افزایش درک عمومی از مساله و تبعات آزار و اذیت جنسی در محل کار انجامید. در این زمینه، به عنوان یک نمونه بارز می توان به مورد هرمن کین کاندیدای جمهوری خواه انتتخابات ریاست جمهوری در سال 2011 اشاره کرد که متهم شدن او به آزار جنسی یکی از کارکنان زنش، مدت ها در صدر اخبار ایالات متحده قرار داشت.

 

 

بر طبق یافته های به دست آمده از این نظرسنجی، در کل 64 درصد مساله آزار جنسی را یک مشکل و معضل ملی می بینند در حالی که اگر بخواهیم تنها نظر شرکت کنندگان زن را لحاظ کنیم، این میزان به 88 درصد می رسد که نشان می دهد مردان کمتر به آزار جنسی به عنوان یک معضل یا مشکل جدی نگاه می کنند. با این حال درصد کلی خیلی کمتر از 88 درصدی است که در یک نظرسنجی مشابه در اواخر سال 1992 ثبت گردیده است. در آن سال اتهام کلارنس توماس، نامزد ریاست دادگاه عالی مبنی بر آزار جنسی آنیتا هیل یکی از همکاران سابق خود تائید شد؛ تبعات این رسوایی جنسی به حدی بود که باعث گردید تا باب پک وود سناتور جمهوری خواه از سمت خود در سنا استعفا دهد.

 

البته مساله آزار جنسی تنها به محل کار محدود نبوده و تحقیقات نشان می دهد که به معضلی بزرگ در دانشگاه ها و مراکز آکادمیک ایالات متحده نیز بدل شده است. یکی از بررسی های صورت گرفته در این زمینه نشان می دهد که 62 درصد از دانشجویان دختر و 59 درصد از دانشجویان پسر در آمریکا چه از سوی دانشجویان دیگر و یا از سوی کارمندان و اساتید دانشگاه مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته اند. البته این آمار تنها موارد آزار جنسی گزارش شده را در بر می گیرد و این در حالی است که موارد بسیاری از این آزار و اذیت های جنسی به دلایل متعدد گزارش نمی شوند.

 

 

پیشرفت ها و چالش ها

به همین نحو، تجربه آزار جنسی نیز نسبت به دوران اوج خود در اواسط دهه ی 1990 کاهش یافته است؛ بررسی های که در اواخر سال 1992 و اواسط سال 1994 صورت گرفت نشان داد که 32 درصد از زنان شرکت کننده در این بررسی ها مورد آزار جنسی قرار گرفته بودند در حالی که در حال حاضر این میزان به 24 درصد کاهش یافته است و شاید بتوان آن را نشانه ی پیشرفت و بهبود اوضاع دانست. علاوه بر این، از میان زنانی که مورد آزار جنسی قرار می گیرند، امروزه 41 درصد این آزارها را به کارفرمای خود گزارش می دهند در حالی که در سال 1994 این میزان از 33 درصد تجاوز نمی کرد و این مساله حاکی از آن است که زنان آمریکایی نسبت به حقوق خود از آگاهی بیشتری برخورداند هرچند هنوز تا وضعیتا مطلوب فاصله ی زیادی وجود دارد.

 

از این گذشته، تعداد مردانی که نگران این اند که به اشتباه به آزار جنسی متهم شوند، از 31 درصد در سال 1994 به 25 درصد کاهش یافته است. علاوه بر این، تعداد مردانی که فکر می کنند سخن یا رفتار آن ها می توانسته مصداق آزار جنسی باشد، کمتر شده است که این میزان از 25 درصد در سال 1994 به 10 درصد در سال جاری کاهش یافته است. این مساله نیز به نوبه ی خود حاکی از آن است که مردان آمریکایی در رفتار و گفتار خود با کارکنان یا همکاران زن خود بیشتر جانب احتیاز را عایت می کنند.   با این حال چالش ها و مشکلات هم چنان باقی است. از میان افرادی که آزار جنسی را تجربه کرده اند اما آن را گزارش نداده اند، از هر ده نفر، چهار نفر نگران عواقب این گزارش بوده یا در تاثیرگذاری آن شک داشته اند. علاوه بر این، تنها 56 درصد زنان فکر می کنند که در صورت گزارش دادن تجربه ی خود از  آزار جنسی، با این قضیه عادلانه برخورد خواهد شد.

 

 

گرایشات سیاسی و اختلاف نظرها

69 درصد از زنان به مقوله آزار جنسی در محل کار به چشم یک معضل و مشکل نگاه می کنند، این در حالی است که تنها 59 از مردان چنین اعتقادی دارند. این شکاف در مقایسه میان زنان جمهوری خواه (63 درصد) و مردان جمهوری خواه (43 درصد) از این هم بیشتر می شود در حالی که در میان دموکرات ها از این اختلاف جنسیتی بر سر این مساله خبری نیست و درصد زنان و مردانی که این مساله را یک مشکل جدی می بینند، یکسان است. لازم به توضیح است که این نظرسنجی از طریق تماس تلفنی و در یک جامعه آماری 1018 نفره صورت گرفت

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ