بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

رودررویی اروپا و جهان اسلام؛ دسیسه یی صهیونیستی

 رودررویی اروپا و جهان اسلام؛ دسیسه یی صهیونیستی

مسیحیت شناسی نشریه فرانسوی «شارلی ابدو» در تازه ترین شماره خود بار دیگر کاریکاتوری از پیامبر اسلام (ص) منتشر کرد؛ اقدامی که می تواند موضع گروه های افراط گرا در اروپا برای دست زدن به اقدامات تروریستی را تقویت کند و شکاف های دینی در قاره سبز را افزایش دهد؛ وضعیتی که برنده اصلی آن رژیم صهیونیستی است.

«شارلی ابدو» نشریه فکاهی فرانسوی که هفته گذشته هدف حمله تروریستی افراط گرایانی که خود را مسلمان و مدافع پیامبر (ص) می خواندند، قرار گرفت و طی آن 12 نفر جان خود را از دست دادند، بار دیگر طرح روی جلد خود را به همین امر اختصاص داده است.

در آخرین شماره این نشریه که بیست و چهارم دی ماه به 6 زبان از جمله انگلیسی، عربی و ترکی و در سه میلیون نسخه منتشر شد، فردی با لباس عربی و چشمانی اشکبار به عنوان نمادی از رسول گرامی اسلام (ص) به تصویر کشیده شده است که نوشته یی با مضمون «من شارلی هستم» در دست دارد.

این در حالی است که تروریست ها طی یورش به شارلی ابدو اعلام کرده بودند این اقدام را به انتقام اقدام پیشین این نشریه در انتشار تصویر حضرت محمد (ص) (دوازدهم آبان 1390) انجام داده اند.

از دید بسیاری از گروه های اسلامی و برای احترام گذاشتن به پیامبران الهی، نباید چهره آنان به تصویر کشیده شود.

اینک به نظر می رسد این نشریه فکاهی که تا هفته پیش بهانه آغاز دور تازه حملات تروریستی در گوشه و کنار فرانسه و همچنین برانگیخته شدن احساسات ضد اسلامی را به دست عده یی داده بود، باز هم به راه پیشین خود رفته است.

در این میان، افزون بر به زمین ریخته شدن خون شماری از افراد بیگناه در فرانسه، در دل بسیاری از غربیان و پیروان ادیانی مانند مسیحیت که از حقیقت دین مهربانی- اسلام- اندک آگاهی دارند، هراسی تازه افکنده شده است که پیش لرزه های آن را در پیدایش گروه اسلام ستیز «پگیدا» در آلمان و شاخه های آن در کشورهایی مانند اتریش و آتش افکندن این تندروها به مساجد و نمازخانه ها در سوئد، آلمان، فرانسه و... می بینیم.

این در حالی است که به گواه گزارش های مختلف فرانسه به عنوان یکی از پشتیبانان کلیدی گروه های تکفیری و تندرو طی چهار سال گذشته از هیچ کمکی به آنها دریغ نکرد و با میزبانی چندین باره از نشست های آنان، عامل پا گرفتن گروه هایی مانند «داعش» در عراق و فرانسه بود.

آنگاه که تصویر کشتار انسان ها از اقوام و مذاهب گوناگون و ویرانی های گسترده شهرها به دست تکفیری ها موجی از بیزاری عمومی و محکومیت پشتیبانان آنان از نگاه افکار عمومی را به همراه داشت، باز هم پاریس اعلام کرد همچنان به پشتیبانی از آنان که «مخالفان میانه رو» خواند، ادامه می دهد.

اینک تیغه برنده تروریسم به سوی دسته خود برگشته است. اندکی پس از انفجارهای انتحاری در ترکیه، گروگانگیری ترک ها و عرب ها و غربی ها در سوریه و عراق، سر بریدن شهروندان اروپایی و آمریکایی، ترور چند شهروند غربی در عربستان، یورش به مرزهای اردن و عربستان و... این بار خاک فرانسه آماج حملات تروریستی قرار گرفت؛ روندی که بر سر آمریکا نیز آمد و با حملات تروریستی یازدهم سپتامبر 2001 میلادی (1380 خورشیدی) از القاعده ای نیش خورد که برای مبارزه با شوروی در افغانستان در دامان خود پرورانده بود.

روشن است پاریس که روزی برای گرفتار کردن عراق و سوریه در دام ناامنی تمام تلاش خود را در پرورش تکفیری های مسلح صرف کرد و شهروندان فرانسه با توجه به مواضع این کشور به گروه هایی مانند داعش پیوستند، اینک در باتلاق بازگشت همین تروریست های تربیت شده با «یوروهای خون آلود فرانسوی» گرفتار آمده است.

 بازیگردانی صهیونیسم

در این میان، صهیونیست ها رخدادهای تروریستی فرانسه به ویژه حادثه گروگانگیری نوزدهم دی ماه را در مغازه یی ویژه یهودیان در پاریس عرصه یی برای بازیگری تازه خود یافته اند.

نخستین نشانه های گرایش آنان به صحنه گردانی رخدادهای فرانسه بیستم دی نمود یافت که طی آن «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، گفت کمیته ویژه یی از سوی وزیران دولت او برای «برقراری تسهیلات مهاجرت یهودیان فرانسه و اروپا به اسراییل» تشکیل شده است که کار خود را بی درنگ آغاز می کند.

بیست و یکم دی ماه نیز خبرگزاری فرانسه نوشت رییس شورای نمایندگی نهادهای یهودی فرانسه (کریف) وضعیت یهودیان در این کشور را «وضعیت جنگی» خواند.

به نوشته این خبرگزاری، همان روز مقام های بلندپایه جامعه یهودیان فرانسه با «فرانسوآ اولاند» رییس جمهوری این کشور، دیدار کردند و با ابراز نگرانی درباره رخدادهای پاریس، افزایش تدابیر امنیتی در مدارس و اماکن مذهبی یهودیان را خواستار شدند.

با این همه، گویا وضعیت جنگی در اماکن مذهبی مسلمانان رخ داده است زیرا آنگونه که روزنامه فرانسوی «لوموند» بیستم دی ماه نوشت: شمار قابل توجهی از مساجد و اماکن مذهبی مسلمانان مورد حملاتی از جمله نوشتن شعارهای نژادپرستانه بر دیوارها، آتش سوزی و حتی تیراندازی قرار گرفته اند (1).

این، در حالی است که به نوشته خبرگزاری فرانسه، در جریان این گروگانگیری شماری از یهودیان به کمک یک مسلمان مالیایی نجات پیدا کردند (2).

از سوی دیگر، نتانیاهو که مسوولیت کشتار بسیاری از انسان ها در سرزمین فلسطین و غزه و ترور اندیشمندان در دیگر کشورهای اسلامی و غیراسلامی بر عهده او بوده و به نمادی از تروریسم دولتی تبدیل شده است، با شتاب خود را به پاریس رساند تا در صف نخست مراسم محکومیت تروریسم جایی داشته باشد.

از این رو، گروه های اسلامی که تا پیش از آن قرار بود در این مراسم شرکت کنند، در اعتراض به حضور نتانیاهو به جمع راهپیمایان نیامدند.

حتی تارنمای شبکه «یورونیوز» نیز بیست و دوم دی ماه نوشت: مقام های فرانسه از نخست وزیر اسراییل خواسته بودند از سفر به این کشور و حضور در راهپیمایی همبستگی روز یکشنبه خودداری کند. با این حال، وی به دلیل حضور وزیران امورخارجه و دارایی اسراییل در این مراسم که رقبای او در انتخابات آینده اسراییل هستند، برخلاف اعلام نخستین، در این راهپیمایی شرکت جست.

به نوشته یورونیوز، این اقدام نتانیاهو مقام های فرانسه را عصبانی کرده است زیرا پاریس نمی خواست راهپیمایی همبستگی از تنش در خاورمیانه و بحران میان اسراییلی ها و فلسطینی ها یا مسلمانان و یهودیان تاثیر بگیرد.

فرانسه نیز در واکنش، از «محمود عباس» رییس تشکیلات خودگردان فلسطین، برای شرکت در این مراسم دعوت کرد (3).

بنابراین به روشنی، نتانیاهو خواسته است از این ماجرا برای اهداف سیاسی و پیروزی در انتخابات بیست و ششم اسفندماه سوء استفاده کند.

از سوی دیگر، بیست و دوم دی ماه «محمد بلوط» کارشناس مسایل سیاسی، به شبکه تلویزیونی «العالم» گفت: حضور نخست وزیر رژیم اسراییل در کنار فرانسوا اولاند برای همدردی با مردم فرانسه و محکومیت تروریسم مورد استقبال مسلمانان قرار نگرفت، زیرا نتانیاهو مسوول کشتار مردم فلسطین، لبنان و ارتکاب جنایات گوناگون است.

محمد بلوط افزود: نخست وزیر رژیم اسراییل در این سفر از اولاند خواسته است اجازه دهد اجساد چهار یهودی کشته شده در گروگانگیری پاریس را به اسراییل ببرد. این برای نتانیاهو یک امتیاز مثبت است زیرا وی از این راه می خواهد یهودیان بیشتری را از اروپا برای مهاجرت به اسراییل تشویق کند (4).

این، در شرایطی است که جنگ 51 روزه غزه طی چند ماه گذشته به بازگشت معکوس مهاجران یهودی به فلسطین دامن زده بود و بسیاری از آنان می خواستند به کشورهای خود بازگردند؛ امری که برای نتانیاهو گران تمام خواهد شد.

از این رو، «ادوارد اسنودن» افشاگر سیاست های آمریکا و کارمند پیشین آژانس امنیت ملی این کشور، بیست و چهارم دی ماه به روزنامه روسی «کامرسنت» گفت: اسراییل از مهاجرت معکوس یهودیان طی سال های گذشته ناخرسند است.

به گفته او، موسسه اطلاعات و ماموریت های ویژه اسراییل در پاسخ به درخواست مسوولان وزارتخانه مهاجرت اسراییل، عملیاتی را با انتشار تصاویر موهن پیامبر اسلام (ص) در کشورهای غربی آغاز کرد تا فضایی ستیزه جویانه ضد یهودیان ساکن اروپا به راه اندازد و آنان را به زندگی در اسراییل وادار کند.

اسنودن گفت: بر پایه چنین طرحی، تصاویر موهن پیامبر اسلام در سال 2005 میلادی در نشریات اروپایی منتشر شد، اما عملیات نتیجه بخش نبود. پس از ناکامی صهیونیستها در این طرح، شارلی ابدو کاریکاتور «ابوبکر البغدادی» سرکرده داعش، را چاپ کرد که به حادثه تروریستی مجله شارلی ابدو و مغازه یهودی در پاریس منجر شد (5).

غول های رسانه غربی و اسلام هراسی

در چنین شرایطی، رسانه های غربی با دامن زدن به طرح تازه شارلی ابدو، به هراس افکنی عمومی در اروپا و افزایش شکاف میان مسلمانان و غیرمسلمانان پرداخته اند.

به نظر می رسد این رسانه ها به یک بازی دو سر باخت وارد شده اند. زیرا بزرگنمایی رفتارهای غیرانسانی و ضد اسلامی تندروها به سیاه نمایی چهره اسلام و دور کردن هر چه بیشتر جوامع اسلامی و غیراسلامی از یکدیگر خواهد انجامید.

همین شکاف است که به بروز رفتارهای تندروانه و خشونت گرایانه علیه پیروان ادیان گوناگون منجر می شود؛ گروهی به نام اسلام به مسیحیان و یهودیان می تازند و عده یی در پوشش مسیحیت و یهودیت شعارها و مواضع ضد اسلامی سر می دهند. اما سرانجام این داستان، به سود شاهدان بیرونی است.

در شرایطی که مردم فرانسه از آینده به شدت نگرانند و جامعه 6 میلیون مسلمانان این کشور آماج حملات و هتک حرمت ها قرار گرفته است، رهبران صهیونیستی به فکر بهره برداری از رخدادهای تروریستی به سود خود هستند.

آنان می کوشند افزون بر پیگیری آرمان های صهیونیستی، فلسطین را خانه یهودیان معرفی کنند؛ آن هم یهودیان سفیدپوست «اشکنازی» و نه «سفاردی» ها (یهودیان شرقی)، «مزراحی» ها یا «فلاشا»ها از آفریقا که طی سال های گذشته بارها صدای اعتراض آنان نسبت به رفتارهای تبعیض آمیز این رژیم بلند شده است و شماری از آنان نیز به سرزمین خود بازگردانده شده اند.

رهبران صهیونیست در اندیشه انتخابات آتی خود هر فرصتی را غنیمت می شمرند؛ چه آن را خود پدید آورده باشند و چه افرادی که پشتیبان آنان بوده اند؛ آنچنانکه بارها به پیوندهای نظامی، اطلاعاتی و لجستیکی گروه های تروریستی مسلح در سوریه با خود اعتراف کرده اند و همین ها رخدادهای پاریس را نیز رقم زده اند.

در این میان، جوامع اسلامی باید با هوشیاری تمام نسبت به این طرح، از رفتارها و استانداردهای دوگانه کشورهای غربی در پشتیبانی از تکفیری ها به بهانه حقوق بشر و برقراری مردمسالاری و شعار متناقض آنان برای مبارزه با تروریسم پرده بردارند.

با وجود فضای اطلاعاتی نامتوازن جهانی و افزایش برداشت های منفی افکار عمومی غربی نسبت به اسلام ناب، کشورهای اسلامی می توانند طرح ارتباطی ویژه ای را با بخش های گوناگون رسانه ای، تبلیغی و اطلاع رسانی بچینند.

این امر، در گرو همگرایی و یکپارچگی آنها به منظور آگاهی از نقشه های صهیونیسم برای بهره گیری از رخدادهای تروریستی همپیوند با جهان اسلام و پیاده سازی برنامه مشترک عملیاتی برای سست کردن ریشه اندیشه های تکفیری تندروانه است.

-------------------------

*منابع:

1- http://irna.ir/fa/News/81458064

2- http://www.irna.ir/fa/News/81461104

3- http://persian.euronews.com/2015/01/12/mixed-feelings-about-israeli-pm-s-presence-in-paris

4- http://www.iribnews.ir/NewsText.aspx?ID=358837

5- http://www.iribnews.ir/NewsBody.aspx?ID=66468

گروه پژوهش و تحلیل خبری ایرنا

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ