بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

پیدا و پنهان مسیحیت تبشیری

39388

این نکته همان چیزی است که در بیانات مقام معظم رهبری در27مهرماه 1389، درسفرشان به قم وتوجه دادن به گسترش اباحه گری با توسل به فرقه های کاذب وکلیساهای خانگی مورد تاکید قرار گرفت . ایشان هوشمندانه این مطلب را تنقیح وتبیین کردند که هدف از اقدامات تبشیری در قالب تاسیس کلیساهای خانگی و توزیع محصولات و… تضعیف دین درجامعه است نه ترویج یک دین با اهداف و انگیزه هایی دیندارانه ومومنانه .

طبق آمارهای ارائه شده از سوی مسیحیان ۱۲۰هزار و۸۰  موسسه تخصصی برای تبلیغ مسیحیت در میان مسلمانان ،۹۹هزار و۲۵۰ مبشر مسیحی حرفه ای ، ۸۲ میلیون دستگاه رایانه مستقر در مراکز تبشیری ، ۴۴هزار مجله تخصصی مروّج مسیحیت ، ۸۸هزار و۶۱۰عنوان کتاب تبشیری ، ۲هزار و۲۴۰ایستگاه تلویزیونی و۲هزار و۴۰۰رادیوی تبشیری ، ۶۸۰سرای سالمندان ویتیم خانه و۱۲۰هزار بیمارستان و مرکز درمانی از سوی مسیحیان برای تبلیغ مسیحیت فراهم شده است .

این تحرکات تبشیری درحقیقت نشان دهنده این واقعیت است که مسیحیت تبشیری بیش از هر چیز جنبه سیاسی دارد و نظام سلطه با استفاده از این ابزار درصدد اختلاف افکنی میان اسلام ومسیحیت است .

تبشیر به چه معناست ؟

اصطلاح ” تبشیر” درقرون اخیر از نظر مفهوم ومصداق ، توسعه یافته وبه هر نوع خدمت با ماموریت برای اعتلای کلمه مسیح در داخل یا خارج از جوامع مسیحی اطلاق می شود . براین اساس ، تبشیر دونوع است : یکی “درون دینی” یعنی تبشیر در میان مسیحیان مستقر در جهان اسلام مانند ارمنی ها وآسوری ها و نسطوری ها ، که شامل خدمت های تبشیری و به ویژه مبارزه با بدعت است و “برون دینی” یعنی تبشیر درمیان غیر مسیحیان از جمله مسلمانان چه درسرزمین های اسلامی باشند وچه در سرزمین های غیر اسلامی .

اهمیت وجایگاه مقوله تبشیر درمسیحیت و چرایی تبدیل آن به یکی از ارکان جدایی ناپذیر این دین را می بایست درآیه آخر انجیل متی جستجو کرد که درآن عیسی درآخرین وصایای خود به حواریون فرمان می دهد تا بروند و همه امت ها را شاگر د ساخته و به نام ، پدر و پسر و روح القدس تعمید دهند .

اما آنچه درقرون پس از عیسی مسیح شاهدآن بودیم و از پیوند کلیسا با زورمندی و ثروت اندوزی و قرین شدن آن با اهداف سلطه جویان و استعمار گران حکایت داشت ، نشان داد که باید میان دغد دغه مومنان مسیحی برای دعوت از سایر آیین ها وکیش ها به دین خود و تبشیری های آلوده به اغراض ومطامع اقتصادی وسیاسی نظام سلطه ، تفاوتی جدی قائل شد، چراکه به گواهی اسناد خدشه ناپذیر تاریخی ، برخی از جریان ها ی هادی ومروج فضای تبشیری که بیشتر آنها را می توان درمیان پروتستان ها و اوانجلیست ها سراغ گرفت ، بیش از آنکه دلبسته گسترش آیین عیسوی باشند به مثابه آلتی برای نیل به مقاصد شوم چپاولگران بوده اند که البته از این رهگذر ، منافعی نیز برای خود دست و پا کرده اند .

اگر دراسلام شاهد همنوایی وهماهنگی فرقه هایی همچون ” وهابیت ” و”سلفیه ” با مطامع نظام سلطه هستیم و در یهودیت نیز همین ویژگی ها را در یهودیت صهیونیستی می بینیم ، مسیحیت هم دارای گرایشاتی است که ” مسیحیت بنیاد گرا ” نامیده می شود که اکثر گروه های تبشیری در زیر مجموعه آن قرار گرفته اند وحائز همین خصوصیات افراط گرایانه ی وهابیون ، سلفیون وصهیونیست ها هستند .

این همگرایی وهم جهتی طیف های افراطی وهمراهی وهمرازی آنان با زراندوزان و زور مندان ، نه تنها مرزبندی وبرخورد تدافعی ادیان درمقابل فعالیت های تبلیغی چنین گرایشاتی را درپی داشته، بلکه راست کیشان هر دین را به مواجهه با همکیشان منحرف و افراطی خود واداشته است . مخالفت مسیحیان بومی ایرانی با جریان های تبشیری پروتستان و قلمداد کردن آنان در زمره مهاجمان فرهنگی غرب درهمین راستا قابل تفسیراست .

این نکته همان چیزی است که در بیانات مقام معظم رهبری در۲۷مهرماه ۱۳۸۹، درسفرشان به قم وتوجه دادن به گسترش اباحه گری با توسل به فرقه های کاذب وکلیساهای خانگی مورد تاکید قرار گرفت . ایشان هوشمندانه این مطلب را تنقیح وتبیین کردند که هدف از اقدامات تبشیری در قالب تاسیس کلیساهای خانگی و توزیع محصولات و… تضعیف دین درجامعه است نه ترویج یک دین با اهداف و انگیزه هایی دیندارانه ومومنانه .

بدین جهت است که در تنظیم روابط خویش با مسیحیان و نیز سایر فرق وادیان ، ضمن استقبال از گفتگو با راست کیشان معتدل و انجام فعالیت های تبیینی ، هنگام مواجهه با افراط گرایان و مبشران غرض ورز ، درعین دفاع از مرزهای اعتقادی خود ، نه تنها باید به محاجه و دفاع منطقی و مستحکم بپردازیم بلکه می بایست از زاویه هجمه به باورهای آنان بنگریم . الگوی همزیستی مسلمات آمیز و دارای قدمت ۴۰۰ساله باشهروندان ارمنی و در  مقابل ، هجمه و برخورد با گروه های تبشیری پروتستانی از همین رویکرد برخاسته است .

تبشیر ، مجرایی برای تقابل با انقلاب اسلامی:

در سال های آغازین انقلاب اسلامی از ترک تازی جریان های تبشیری خبری نبود اما امروز ، پس از ناامیدی نظام سلطه از پیروزی در صحنه فیزیکی و نظامی مجددا” شاهد هجمه مبشران مسیحی هستیم .

حمایت های گسترده و هدفمند جریان های سیاسی استعمار گر جهانی ، پشتیبانی تبلیغاتی و رسانه ای بنگاه های سخن پراکنی وپشتیبانی مالی قابل ملاحظه نظام سرمایه داری از گروه های مبلغ مسیحی از یک سو وهم آوایی جریان تبشیری با طیف های معاند انقلاب اسلامی از سوی دیگر، این مطلب را مسجل می کند که این حرکت صرفا” یک حرکت دینی نبوده واغراض سیاسی- امنیتی در پس آن نهفته است به طوری که اگر در۱۵سال گذشته ، مسیحی سازی تنها بروز یک تغییر ودگرگونی در حوزه اعتقادات بود، امروز با ضدیت با اسلام وانقلاب اسلامی همراه است . فعالیت به صورت پنهانی درقالب کلیساهای خانگی به جای صدها کلیسای عمومی فعال درایران ، بیانگر تناقض اهداف بنیاینگذاران این جریان های تبشیری بافعالیت های دینی قاطبه مسیحیان بومی است وغرض ورزی های آلوده و ناپاک انان را آشکار می سازد چراکه تکثر فرق وبرجسته سازی فرقه گرایی درکشوری مانند ایران که از تکثر دینی ومذهبی برخوردار است همچنین تبدیل حوزه های کلامی واعتقادی به ساخت ها وسازمان های پنهانی ، بیش از هر چیز تامین کننده خواسته های نظام سلطه و سرویس های اطلاعاتی آنهاست . بی تردیددرعصر توسعه اندیشه وتفکر انسانی ، درکنار مدل اندلسی ترویج اباحی گری درمیان جوانان مسلمان ، بهم ریختن وایجاد تزلزل درباورهای اعتقادی نیز تاثیر بسزایی درانحطاط درونی نظام اسلامی دارد .

رویکرد اول درقالب تهاجم فرهنگی بروز پیدا کرده ورویکرد دوم نیز تاحد قابل ملاحظه ای از سوی جریان هایی مانند مسیحیت تبشیری مدیریت واجرا می شود . ترویج اباحه گری از سوی مهاجمان فرهنگی وتضعیف بنیان های اعتقادی از سوی مبشران مسیحی ، حلقه های هجمه نرمی است که انقلاب منادی وپدید آورنده بیداری اسلامی را هدف گرفته است .

افزایش اقتدار جمهوری اسلامی ، گرایش بیشتر ملته های ستمدیده به آرمان های انقلاب اسلامی وتوسعه بیداری اسلامی برخاسته از آن به سایر سرزمین های اسلامی ، احساس خطر نظام سلطه از عظمت گفتمان حکومتی شیعی واسلامی را دوچندان ساخته لذا حجم حملات خود را به طور بی سابقه ای افزایش داده است .

این دقامات به همراه حضور پرشتاب مدرنیته درجامعه وبروز مشکلات ومسائل فکری ، اجتماعی ، سیاسی واتقصادی ناشی از مواجهه با ان ونیز فراز ونشیب های تحمیلی مسیر انقلاب ، موجب شده تابرخلاف دودهه پیش که فره هایی مانند بهائیت برای تبلیغ درایران موضع ضعف بودند ، امروز بستر را برای هجمه گسترده خود مهیاتر بیابند وحملات تازه ای را آْغاز کنند .

نگاهی به فعالیت جریان مسیحیت تبشیری درکشور:

دستگیری عوامل مسیحیت تبشیری در همدان: درپی دریافت اطلاعاتی مبنی برفعالیت افرادی در زمینه تبلیغ مسیحیت تبشیری ، ماموران اداره اطلاعات همدان با تلاش شبانه روزی خود موفق شدند عوامل موثر دراین ماجرا ومحل فعالیت غیر قانونی این افراد را شناسایی کرده و با هماهنگی انجام شده اعضای اصلی این گروه را دستگیر کنند .

سرشاخه اصلی این گروه بعد از دستگیری طی تحقیقات مقدماتی عنوان کرد : از سال ۸۷ به دلیل مشکلات روحیِ همسرم به همدان آمده و در این شهر ساکن شدیم ومن با استفاده از ارتباطی که با برخی نهادهای وابسته به کشورهای استکباری داشتم ، از انها کمک مالی دریافت می کردم و تحت پوشش مسافرکشی اقدام به شناسایی افراد مشکل دار از جمله معتادان به مواد مخدر ، افراد فقیر و… می کردم وآنان را تحت حمایت مالی قرار داده وبه این شیوه آنان را به عضویت گروه خود در می آوردم.

با این حال ، با وجود تلاش های گسترده این عناصر استکبار ، تنها افراد محدودی اغفال و جذب این گروه شده اند که تعدادی از آنان نیز با پی بردن به ماهیت واقعی این فرقه به اشتباه خود واقف شده واز آنان ابراز انزجار کرده اند .

تاکنون هشت نفر از اعضای اصلی این گروه بازداشت شده اند وتعدادی هم با قرار وثیقه آزاد شده اند که پرونده آنان در دادسرای عمومی و انقلاب همدان در حال رسیدگی است .

برخی گزارش ها حاکی از آن است که اخیرا” بسته های تبلیغی حاوی آموزه های مسیحیت انحرافی در صندوق پستی منازل شهر تهران انداخته شده است . حجم این توزیع به گونه ای بوده که فقط در منطقه ۱۷ تهران طی مدت یک هفته، ۱۰هزار پکیچ شامل یک انجیل، سه جزوه” آشنایی با مسیحیت ” و سه حلقه سی دی پخش شده است. همچینن به گزارش سایت ” لیبرتی ” موسسه ” ایلام ” که یکی از موسسات چاپ و توزیع انجیل برای ایرانیان است ، درسال های اخیر بیش از یک میلیون جلد کتاب عهد جدید و نیم میلیون کتاب مقدس را توزیع کرده است.

یکی از سازمان های خدمات مسیحی نیز اعلام کرده است که ۱۰هزار انجیل برای توزیع میان جوانان ایرانی ارسال خواهد کرد . بیش از دو هزار سایت اینترنتی شبهه افکن در اعتقادات هم که حداقل ۳۰ سایت آن به زبان فارسی بوده و۱۸۰ وبلاگ ویکصد رادیو ۲۴ ساعته که تعدادی از آنها به زبان فارسی هستند و با لهجه های لری ، اصفهانی ، یزدی و گیلکی به تبلیغ مسیحیت می پردازند ، حلقه دیگری از این هجمه جدید را تشکیل داده اند .

در مقدمه انجیل چاپ انتشارات ایلام که درسال ۲۰۰۷ در انگلستان منتشر و به طرز گسترده در ایران توزیع شده، آمده است : ” خدا به خاطر شما می خواهد که این چهار قدم را بردارید . اول اینکه یک کتاب مقدس تهیه کنید و روزانه یک فصل از آن را  بخوانی . دوم اینکه هر روز دعا کنید و از او بخواهید که محبت عیسی مسیح از شما جاری شود و دیگران را فرو گیرد. سوم اینکه خدای پدر از شما می خواهد که با بقیه فرزندانش جمع شوید. این نه تنها دل پدرانه او را شاد می کند بلکه باعث رشد ایمانی خودتان می شود. پس کلیسایی را پیدا کنید و به آن بپیوندید. هر جا دو یا سه مسیحی جمع بشوند حتی در یک خانه، آنجا کلیبساست .

مخاطبان تبشیر:

بدون هرگونه غرض ورزی و تعصب باید گفت تفاوت معناداری در مخاطبان فعالیت های تبلیغی و اهداف گرایش یافتگان از اسلام به مسیحیت و بالعکس وجود دارد . این مطلب به انصاف وحقیقت نزدیک تر است که اکثر تغییر کیش دادگان از اسلام به مسیحیت، به واسطه مطامع مادی و دنیوی و درپاره ای موارد وجود برخی عقده های شخصیتی و واکنش های شخصی نسبت به مسائل سیاسی ، اجتماعی و اقتصادی، به مسیحیت گرایش پیدا کرده اند و درصد کمی از آنها حقیقتا” بر مبنای انگیزه های دینی ، مسیحیت را پذیرفته اند .

به عبارت دیگر ، اگر شاهد تغییر دین یک مسلمان هستیم این تغییر اغلب ریشه کمّی و مادی دارد درحالی که گرایش به اسلام در میان مسیحیان کشورهای غربی ، یک جریان کیفی و حاصل تأملات فکری است . برخی نظر سنجی های صورت گرفته از تغییر کیش دادگان حاکی از آن است که از ۲۷ دلیل جذب مسلمانان به مسیحیت، کمتر از سه درصد اعتقادی بوده حال آنکه تغییر آیین قاعدتا” باید به معنای پذیرش باورهای اعتقادی دین جدید به دلیل مشکلات موجود در باورهای دین قبلی باشد .

استفاده قابل توجه مبشران از ابزار اعطای کمک های مالی و تسلط آنان به فنون روانشناسانه برای مداخله در بحران های روانی افراد و سوء استفاده از آرام بخشی حاصل از آن در راستای مقاصد تبشیری خود حکایت از آن دارد که آنها از لحاظ اعتقادی ، با خلاءها وکمبودهای غیر قابل انکاری روبه رو هستند این روش ها مخاطب خاص خود را می طلبد و به همین دلیل است که تغییر کیش های کیفی وحاصل تأملات اعتقادی ، محصول اقدامات تبشیری نبوده است .

بنابراین می توان گفت افراد سست عقیده و غیر ملتزم به شریعت ، افراد درگیر نابسامانی های خانوادگی به ویژه دختران فراری، معتادان به خصوص آنهایی که به دنبال درمان اعتیاد خود هستند، مخالفان سیاسی نظام جمهوری اسلامی ، افراد دارای عقده های فروخفته از خانواده و اجتماع و افراد دارای مشکلات معیشتی، از مخاطبان اصلی گروه های تبشیری مسیحی هستند .

روش های جذب مخاطب:

برای مبشران کارآزموده ای که تحت حمایت های فکری ومالی گسترده بنگاه های عظیم رسانه ای قرار دارند ، بسته به نوع مخاطب و شرایط واقتضائات زمانی ومکانی ، طرق مختلفی برای جذب وجود دارد که به نظر می رسد استفاده از جذابیت های جنسی یکی از ساده ترین این راه ها باشد .

 مبشران برای رسیدن به اهداف خود از هر ابزاری بهره می گیرند ، آنها با سوء استفاده از برخی مشکلات مربوط به امور جنسی و مسائل مربوط به روابط دختر و پسر در جامعه ، مسیحیت را به عنوان آیینی که در این زمینه سخت گیر نیست معرفی کرده واین موضوع را به صورت یک مسئله طبیعی وحق انسانی مطرح می کنند آنان این استدلال را تبلیغ می کنند که شخص مسیحی نیز مانند هر فرد دیگری دارای احساسات جنسی است اما  مزیت وی این است که با درک عشق و محبت به مسیح ، از رابطه ای جذاب تر وعمیق تر برخوردار می شود .

آنان به صورت رسمی وآشکارا روابط جنسی را به افراد توصیه می کنند وبه ایجاد ارتباط و پیوند میان زنان و مردان مجرد متقاضی سکس ، از طریق سایت ها و وبلاگ های خود می پردازند لذا لینک ها و سایت های متعددی با عناوینی همچون سایت ” دوست یابی رایگان مسیحی “، ” لذت بردن از چت با مسیحی “، ” اتاق چت ” و… باشعار هایی نظیر اینکه : ” ارتباط یک زن مجرد و مرد مسیحی از طریق این اتاق ، بهتر از ارتباطات بی ثمر در خیابان است ” ،به جذب مخاطبان خاص خود می پردازند .

البته تنها دختران و پسران جوان طعمه های این مبشران به شمار نمی روند بلکه کودکان نیز از جمله مخاطبان اصلی مبشران حرفه ای هستند. اهتمام به سخن گفتن از آموزه های مسیحی با کودکان و القای آنها در قالب اسباب بازی ها ، فیلم ها وکارتون های جذاب ، چاپ و نشر کتاب های مصوّر متناسب با سن کودکان به ویژه بخش هایی از کتاب مقدس و ساخت سرود ها وآهنگ ها ، از جمله راهبردهای مهم مبشران مسیحی در این راستاست ، به طوری که حدود ۷۰ درصد برنامه های شبکه های ماهوراه ای به کودکان اختصاص دارد و والدین با این تصور که اینها فقط یک سرود یاکارتون هستند ، به فرزندان خود اجازه می دهند این برنامه های جهت دار را تماشا کنند .

مبشران مسیحی همچنین به بهانه ترویج شادی وشاد زیستن ، اموری از قبیل گوش سپردن به موسیقی های مبتذل و تحریک کننده ، خواندن سرودهای دسته جمعی ، بوسیدن یکدیگر ، رقص ، نوشیدن شراب و… را به عنوان ابزار ها وروش هایی شادی آور مطرح کرده وجامعه را به سوی آن سوق می دهند . این امر با تظاهر به مثبت اندیشی وامید به آینده نیز مخلوط شده وانسان امروزی که با وجود پیشرفته ترین امکانات و مدرن ترین نوع زندگی ، احساس تنهایی می کند ، به اینگونه مثبت اندیشی ها وآینده نگری های ظاهری سوق پیدا می کند . تکریم و شخصیت دهی به مخاطب واحترام ظاهری به شخصیت ، افکار وآزادی اندیشه نیز از جمله راه هایی است که برای جلب مخاطب از آن بهره گرفته می شود. البته اینها بسیار زود گذر هستند و با مطرح شدن آموزه هایی همچون تثلیث ، تجسد و… دیگر خبری از اینگونه تکریم مخاطب وعقلانیت واندیشه ورزی او نیست و وی درادامه تحت تاثیر القائات مبشران با تعطیلی عقل خود ، بنیادی ترین آموزه های مسیحی را به عنوان یک راز که دست عقل از رسیدن به آن کوتاه است ، پذیرا می شود .

تبلیغ در قالب تورهای مسافرتی و اعطای بورس تحصیلی:

مبشران مسیحی از طریق تدارک دیدن تورهای ویژه واستثنایی مسیحی با هدف گرایش به مسیحیت ، به بازدید از کلیساها وآشناسازی با آداب دینی مسیحیت و توزیع بروشورها و کتب تبشیری پرداخته واز ظرفیت تورهای سیاحتی برگزار شده و فرصت حضور گردشگران در قلمرو خود نهایت بهره را می گیرند. بسیاری از گردشگران ایرانی که به کشورهای خارجی به ویژه ترکیه ، ارمنستان و مالزی سفر کرده اند ، با فارسی زبانانی مواجه شده اند که انان را به شیندن آموزه های مسیحی دعوت می کنند .

برای مثال ، مسافران ایرانی که به بیروت رفته واز ساحل صخره ای موسوم به “صخره الروشه” بازدید می کنند به یک هدف تبلیغی برای مبلغان مسیحی تبدیل شده اند و مبلغان مسیحی که عمدتا آمریکایی هستند به توزیع کتاب ، سی دی ومحصولات فرهنگی در میان آنان می پردازند . در این میان نباید استفاده از ظرفیت بورس های تحصیلی و اعطای مدارک و مدارج علمی را  فراموش کرد . در همین راستا آنها به تاسیس دانشکده های مجازی، برگزاری دوره های آموزشی مکابته ای و شناسایی نخبگان متقاضی بورس های تحصیلی و دارای شرایط مساعد برای تبشیر همت گماشته اند .

چندی پیش یکی از سفارتخانه های خارجی به بهانه اعطای بورس تحصیلی ، اقدام به جذب واعزام ۳۰ جوان از استان اصفهان به ویژه شهر فریدن به یکی از کشورهای آسیای میانه کرد . در طول مدت اقامت دانشجویان در این کشور ، دوکشیش مناسک مسیحی را به آنان تعلیم داده و یک راهبه مسیحی نیز برای این گروه آشپزی می کرد، لذا تعدادی از آنان تحت تاثیر تبلیغات این افراد قرار گرفته ومسیحی شدند .

رسانه های تبشیری:

رسانه های دیداری و شنیداری ، همواره بهترین مجرای تبلیغ برای جلب نظر مخاطبان بوده اند در این میان برخی از رسانه ها با برنامه ریزی های دقیق وسرمایه گذاری های کلان تنها با یک هدف مشخص یعنی تبلیغ مسیحیت ایجاد شده اند .

شبکه ماهواره ای ” نجات ” که یکی از این دست رسانه هاست ، از چندی پیش فعالیت های خود را ۲۴ ساعته کرده ودر بخش های مختلف به ترویج مسیحیت می پردازد. با اینکه هدف این شبکه نشر مسیحیت است اما با پخش موسیقی های رپ ونمایش شفادادن های یک کشیش دروغین ، عملا مسیحیت وحضرت عیسی (ع) را به سخره گرفته است .

شبکه های تلویزیونی همچون ” محبت “، “ست ۷ پارس “، “TBN” و” امید ایران ” از جمله شبکه هایی هستند که با هدف تبلیغ و توسعه مسیحیت تبشیری راه اندازی شده اند. اکثر مخاطبان این شبکه ها فارسی زبانان در دنیا هستند، آنها به صورت شبانه روز مشغول تبلیغ این دین اند و با پخش برنامه های جذاب ، تنها یک هدف را دنبال می کنند یعنی تلاش برای گرایش افراد به مسیحیت ، البته در این میان گاه آنقدر راه افراط را در پیش می گیرند که همچون ” فریبرز خندانی ” مجری شبکه تلویزیونی ست ۷ پارس، خود را به عنوان همکاران عیسی می خوانند و به اصطلاع در نام عیسی ، گناهان خود را مورد آمرزش قرار می دهند .

این فرد در این راه تا جایی پیش می رود که می گوید: ” در انجیل به ما اقتدا شده است . مسیح گفته است شما همکاران من هستید و من شما را می فرستم . من می توانم بگویم برو، در نام عیسی مسیح گناه تو بخشیده شد.

” کشیش هوسپیان ” یکی دیگر از کارشناسان این شبکه نیز چندی پیش در برنامه ” جوانان ” طی یک اعتراف جالب اظهار کرد : ” آزادی واقعی در اسیر شدن در برنامه های خداست “. این ادعا در حالی انجام می پذیردکه اغلب شبکه های مسیحی زبان به اسم تبشیر دین مسیحیت به طرق مختلف به اسلام توهین کرده وآن را دینی معرفی می کنند که درآن آزادی مذهبی وجود ندارد و در مقابل مسیحیت را دین آزادی تعریف می کنند .

البته سرمایه گذاران مسیحیت تبشیری تنها به رسانه های مکتوب و تصویری اکتفا  نکرده و راه اندازی رسانه های صوتی را نیز در دستور کار خود قرار داده اند. رادیو ” مژده “، ” ندای محبت “، ” ندای امید “، ” صدای انجیل “و” رادیو واتیکان ” از جمله این رسانه های صوتی اند .

در این میان رادیو مژده با شعار ” رادیو مژده ، خوش خبر وخوش آواز ” از فعال ترین رادیو های فارسی زبان تبشیری به شمار می رود. این رادیو بخشی از موسسه مسیحی غیر انتفاعی ” خدمات رسانه ای ندای مسیح ” است که با همکاری دیگر موسسات مسیحی ، به صورت شبانه روزی برنامه های مسیحی پخش می کند . دست اندرکاران این رادیو هدف از تاسیس آن را اعلام و تعلیم کتاب مقدس به فارسی زبانان عنوان کرده اند . این شبکه رادیویی دارای برنامه های متنوعی است که برنامه های ویژه جوانان ، نمایشنامه های تکان دهنده رادیویی و… از جمله آنهاست .

ضرورت مقابله و ارتقای آگاهی بخشی در جامعه:

بنابرآنچه گذشت، جریان تبلیغ وتبشیر مسیحیت بدون در نظر گرفتن اختلافات فرق و مذاهب مسیحی، با تشکیل اردوگاه صلیبی در سطح جهان، با تمام امکانات اقدام به جذب مسلمانان و پیروان دیگر ادیان می کند.

همانگونه که اشاره شد این جریان در قالب تشکل های فرقه ای از جمله کلیساهای خانگی ، محافل محرمانه و فرقه های صلیبی با ارتباط گیری مستقیم با سرشاخه هاکه معمولا در تهران و بعضا کشورهای خارجی هستند و همچنین اخذ کمک های مالی و… در سطحی تقریبا گسترده اقدام تبلیغی می کند ومتاسفانه موفق به جذب تعدادی از مسلمانان شده است .

یکی از مهمترین مجاری توسعه تبلیغ و تبشیر مسیحیت درکشورهای اسلامی همین جریانات تبشیری هستند . تمام فرقه های مورد قبول و مطرود پروتستان همچون شاهدان یهوه ، مورمون ها ، مونیسم و… در یک اردوگاه مشترک بوده و اتحاد عمل ونظر دارند و هدف همه آنها با هدایت سرویس های جاسوسی غربی ، ضرورت جهانی سازی مسیحیت و لزوم تبلیغ و تبشیر آن به ویژه در مناطق اسلامی است . غربی ها با به کارگیری تمامی این شیوه ها سعی می کنند تا پروژه اسلام زدایی خود را به مرحله اجرا در بیاورند و این حرکت درحالی صورت می گیرد که متاسفانه هنوز هیچ برنامه مدون و دقیقی برای مقابله با این جریان از سوی مسئولان و نهادهای ذیربط تدارک دیده نشده است .

از طرفی انتشار اخباری مبنی برفعالیت این گروه ها درگوشه وکنار کشور ، به نگرانی در این زمینه دامن می زند لذا برماست که ضمن حفظ هوشیاری درخصوص فعالیت این جریان ها وشناسایی و خنثی ساختن توطئه های آنها ، با بررسی وتلاش جهت رفع خلاءها وعوامل زمینه ساز گرایش افراد به این گروه های تبشیری ، مانع از فریب افراد وافتادن آنها در دام شویم.

نکته دیگر اینکه همانگونه که مقام معظم رهبری نیز اشاره فرمودند اقدامات ما نباید تنها جنبه دفاعی داشته باشد بلکه ما نیز باید با اشاعه صحیح فرهنگ وآموزه های ناب اسلام محمدی (ص) در داخل وخارج از کشور ، از طریق آگاهی بخشی به این جریان ها ضربه وارد کنیم .*

* منبع: ماهنامه خبری تحلیلی شفاقیت، سال پنجم، شماره ۵۲،صفحه ۴۹-۵۳

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ