بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

تفاوت باور شیعه به امام حسین و مسیحیت به عیسی علیهماالسلام

عیسی مسیح در صلیب و امام حسین در کربلا

امروزه به مدد ابزار اطلاع رسانی گسترده و شبکه های تبلیغی و نیز فضای جهانی شدن، باورها، عقاید، شبهات و... از چهار گوشه عالم در حال سرازیر شدن است. یکی از شبهات مطرح شده، شبهه اقتباس عزاداری شیعه در سوگواری و بزرگداشت مقام امام حسین (علیه السلام)، ازمسیحیت در باب عیسی مسیح (علیه السلام) می باشد!

در این مقال بر آنیم تا با تبیین نوع نگاه مسیحیت به عیسی مسیح(علیه السلام) (با استفاده از کتاب جستارهایی درباره مسیحیت) و مقایسه آن با نوع اعتقاد شیعه به امام حسین (علیه السلام) قضاوت را بر عهده خواننده محترم گذاریم.

مقدمه:

ادیان همگی دغدغه نجات انسان را داشته اند. ادیان گوناگون برای نیل به این هدف (نجات) راهکارها و ارشاداتی دارند. مسیحیت به عنوان یک دین نیز از این مقوله مستثنی نیست. مسیحیت می گوید: «خداوند طبیعت اولیه انسان را پاک و خداگونه آفرید.»[1]

«خدا انسان را به صورت خود آفرید، او را به صورت خدا آفرید...انسان جایگاه منحصر به فردی در خلقت داشت.» [2]

به اعتقاد مسیحیت آدم و حوا (علیهما السلام) با نافرمانی نه تنها خود آلوده شدن که بشریت را نسل اندر نسل آلوده ساختند. پولس می گوید: «گناه به واسطه یک آدم وارد جهان شد و به واسطه گناه مرگ آمد.»[3]
مرگ با گناه آدم وارد جهان شد! مرگ عقوبت گناه انسان است.[4]

پس از این گناه آدم (علیه السلام) بر طبق اعتقاد مسیحیت «به یک خطا حکم شد بر جمیع مردمان برای قصاص»[5]

آگوستین از بزرگترین متفکران مسیحی می گوید:گناه بیماری موروثی است.انسان با گناه به اسارت رفته است.این گناه نسل به نسل منتقل می شود.[6]

مسیحیت حال بعد از این گناه و آلودگی نسلی بشر، نجات را در صلیب می بیند! به باور مسیحیت انسان با هیچ رفتاری توان جبران گناهش را نداشت تا آن که عیسی (علیه السلام)به عنوان پسر خدا و هم ذات با او «خود را فدای ما ساخت تا از شرارت باز خریدمان کند».[7]

در این نگاه شخص مسیحی باید بپذیرد که مسیح فدای گناهان ما شد تا ما را از هر گناهی باز خرید کند وسپس تعمید بگیرد تا پاک گردد.

این کوتاه اجمالی بود از یکی اساسی ترین باورهای مسیحی؛ حال سوال این است که آیا ما نوع اعتقادمان به حضرت حسین (علیه السلام) این گونه است؟ اساسا نوع هستی شناسی، انسان شناسی و الهیاتمان چنین اقتضایی دارد؟!

ما کجا حضرت ادم (علیه السلام) را گنهکار می دانیم؟

در باور شیعه، حضرت آدم (علیه السلام) ترک یک امر ارشادی نمود و نه یک حکم مولوی.
در باور ما آن حضرت از همان ترک اولی خود توبه کرد و خدای بزرگ هم او را بخشید.
در باور ما این گناه هیچ تاثیری بر نسل انسانی ندارد.
در باور ما امام حسین (علیه السلام) یک انسان است. اما از نوع کاملش و حتما نه خدا.
در باور ما او فدای گناه ما نشد؛ بلکه راه ما به سمت خدا شد!
در باور ما نجات بشریت محصور در اعتقاد به شهادت امام حسین(علیه السلام) نیست. اگر کسی حقانیت امامت ایشان را با سند و مدرک (حجت موجه)کشف کرد و روی گردان شد، زیان کرده است؛ اما مستضعفین(کسانی که حق بر ایشان عرضه نشده و یا دسترسی نداشته اند) با شرایطی اهل نجاتند.
در باور ما کودکی اهل تشخیص و درک نیست تکلیفی اصلا ندارد بر خلاف مسیحیت که حتی کودکان را هم اگر تعمید نشوند ناپاک می بیند!
و...

حال قضاوت با شما. خال مهرویان سیاه و دانه فلفل سیاه، هر دو جانسوزند اما این کجا و آن کجا!
آیا شما فرهیخته گرامی کمتر شباهتی بین ارادت و باور شیعه به امامش با مسیحیت به خدایش! می بینی؟



[1] . (سفرپیدایش)

[2] . کتکیزمِ کلیسای کاتولیک، پاراگراف ۳۵۵-۳۵۷

[3] . (رومیان)

[4] .(برداشت از اعتقاد نامه کارتاژ)

[5] . (رومیان)

[6] . با تلخیص و تصرف از:آلستر مک گراث در الهیات مسیحی، ص۴۷۵

[7] . (تیطس)

منبع: گروه اینترنتی رهروان ولایت

يكشنبه ۱ شهریور ۹۴ , ۲۰:۵۳ سید احمد رضا طباطبائی
(په نه په ) نام دیگر حضرت مهدی (ع) حضرت محمد (ص) است .
روح القدس در قر آن هم به معنی عیسی مسیح (ع) آمده وهم به معنی جبرئیل (ع).
حالا از بعد متافیزیکی راس بیشترین درصد هم عقل وهم هوش (روح) با ذات دورگه وهوش مرتبط با نماد باطن اسماء الحسنی (درک آخر سوره حشر) حضرت مهدی یا حضرت محمد یا روح القدس هر سه یکی هستند پس بدل روی کار آمده .
قر آن محمد جنی  را پس از ظهور رفع شبهه باید کرد.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ