بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

کتابخانه انگلیس فاش کرد: طرح تشکیل کشوری یهودی در خلیج فارس

روزنامه صهیونیستی هاآرتص فاش کرد یک پزشک یهودی در سال 1917 طرحی را برای احداث یک کشور یهودی در خلیج فارس پیگیری می کرده است.

به گزارش مسیحیت شناسی به نقل از  وب سایت روزنامه هاآرتص، کتابخانه انگلیس به تازگی طرح جاه طلبانه یک پزشک یهودی را برای تشکیل یک کشور یهودی در منطقه خلیج فارس افشا کرده است.

براساس این افشاگری کتابخانه انگلیس، در دوازدهم سپتامبر سال 1917، لرد فرانسیس برتی، سفیر وقت انگلیس در فرانسه نامه ای با درخواست عجیبی دریافت می کند که نویسنده آن شخصی به نام دکتر ام. ال. روتشتاین، پزشک روسی یهودی ساکن فرانسه بوده است. 

این پزشک یهودی از سفیر وقت انگلیس در فرانسه درخواست کرده بود در تشکیل یک کشور یهودی در خلیج فارس به وی کمک کند.

دکتر روتشتاین درخواست کرده بود دولت انگلیس برای تصرف احساء، شهری که اکنون در شرق عربستان واقع است نیروهای خود را به این منطقه اعزام کند. وی در این نامه نوشته بود هدفش تشکیل یک کشور یهودی در منطقه خلیج فارس است.

ها آرتص نوشته است دکتر روتشتاین در این نامه محرمانه به زبان فرانسه که پایگاه اینترنتی کتابخانه انگلیس هفته گذشته آن را افشا کردنوشته بود: «من مسئولت جمع آوری 120 هزار نیروی مبارز یهودی قوی را تا بهار آینده بر عهده می گیرم.»

ظاهرا دکتر روتشتاین در نظر داشته است این افراد برای تصرف این منطقه به نیروهای انگلیسی ملحق شوند. وی در نامه اش اذعان کرده بود در ابتدا ممکن است این نقشه غیر منطقی به نظر برسد اما قول داده بود با ورود اولین گروه هزار نفری از این نیروها به آن منطقه مسئله جدی شود.

بر اساس این طرح، پس از آن که سی هزار نفر بحرین را تصرف کردند، حمله سریع به استان احساء زمینه برای تشکیل یک کشور یهودی فراهم می شود.

وی پیش بینی کرده بود پس از این تهاجم، احتمالا ترکیه اعلام جنگ می کند اما به سفیر انگلیس اطمینان داده بود نیروهای یهودی به سرعت وارد جنگ خواهند شد و تا پیروزی نهایی به مبارزه خود ادامه خواهند داد.

وب سایت کتابخانه انگلیس در اینجا توضیح داده است که ارزیابی های روتشتاین اشتباه بوده است چرا که تا آن زمان منطقه احساء از سوی امپراتوری عثمانی به خاندان سعود واگذار شده بوده و گویا او از این موضوع اطلاع نداشته است.

آرتور جیمز بالفور، وزیر امور خارجه وقت انگلیس پیشنهاد روتشتاین را بررسی و در نهایت آن را رد کرده بود. دنیل لوه، کارشناس منطقه خلیج فارس که این نامه را برای کتابخانه انگلیس مورد بررسی قرار داده است، در مورد هویت دکتر روتشتاین در پایگاه اینترنتی این کتابخانه نوشت سند، مدرک و بیوگرافی کافی در مورد دکتر روتشتاین موجود نیست.

با این حال وی معتقد است طرح دکتر روتشتاین بخشی از یک اقدام سازمان یافته نبوده است، اگرچه تنها یک ماه پس از آن که انگلیس طرح دکتر روتشتاین را رد می کند، بالفور شخصا اعلامیه معروفش را در حمایت از ایجاد یک خانه ملی برای مردم یهود در فلسطین منتشر می کند.

 طرح دکتر روتشتاین برای تشکیل یک کشور یهودی در خارج از فلسطین تنها پیشنهاد این چنینی نبوده که رد شده است. پیشتر، اوگاندا، آرژانتین، روسیه و قبرس نیز به عنوان گزینه هایی برای تشکیل یک کشور یهودی پیشنهاد شده بودند.

منبع:
خبرآنلاین

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ