بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

فرانسه درپی منحرف سازی افکار منطقه از جنایات اسرائیل است

مهدی اقراریان، کارشناس مسائل سیاسی ضمن گفت وگوی تلفنی با برنامه "رویداد" رادیو اندیشه ها در خصوص توهین مجدد مجله فرانسوی به مقدسات اسلامی سخن گفت.

اقراریان در خصوص ریشه های شکل گیری حوادث اخیر در فرانسه و توهین مکرر مجله های فرانسوی گفت: برای نگاه تحلیلی به وضعیت کنونی جامعه فرانسه باید با دید جامعه شناسی صحبت کرد، فرانسه با استعمار و اشغال الجزایر به عنوان یک کشور استعمارگر شناخته می شود و پس از دوران اشغال، شاهد مهاجرت تعداد زیادی از الجزایری تباران مسلمان به فرانسه بودیم؛ همچنین امروزه در میان کشورهای اتحادیه اروپا، بیشترین جمعیت مسلمانان در فرانسه قرار دارد اما جامعه مسلمان در فرانسه نسبت به بافت اصلی جامعه از وضعیت نامناسبی برخوردار است و نسبت به آنها تبعیض های گوناگونی صورت می گیرد، کوچکترین اتفاقی در فرانسه به علت اینکه گروه های بسیار زیادی از جوانان مسلمان در فرانسه از حداقل های ممکن برخوردار هستند و همچنین تبعیض های سیستماتیک و سازمان یافته علیه مسلمانان در این کشور، زمینه ساز اعتراض مسلمانان است. این کشور با وجود اینکه مدعی آزادی است حتی اجازه ورود بانوان محجبه در مراکز رسمی را نمی دهد و همه این مسائل باعث شکل گیری تبعیض و فعالیت گروه های افراطی شده است.

این کارشناس مسائل سیاسی در ادامه افزود: در حال حاضر فرانسه از نگرانی بسیار ویژه برخوردار است و این نگرانی بحث بحران اجتماعی است که به سمت مدیریت، کنترل بیش از حد و محدود کردن مسلمانان پیش می رود.

اقراریان با بیان اینکه برای این اهانتها، سناریو وجود دارد؛ گفت: اتفاقات اخیر در مجله های فرانسوی، با سناریویی رخ می دهد که دولت فرانسه طراحی کرده و اقداماتی را که انجام دادند از طرف سرویس های امنیتی فرانسه به صورت مستقیم و غیر مستقیم مورد اقوا قرار گرفته و بعد از آن هم شاهد کشته شدن مردم بودیم که ابعاد مختلف این سناریو را روشن می کند.

وی در مورد هدف اصلی این سناریو، اظهار کرد: دولت فرانسه می خواهد با استفاده از این سناریو، موج اسلام هراسی را در اروپا گسترش دهند و در نهایت اذهان منطقه را از جنایت های رژیم صهیونیستی غافل نماید.

اقراریان خاطر نشان کرد: این اتفاقات زمانی رخ می دهد که روابط رژیم صهیونیستی و اتحادیه اروپا وارد شرایط خاصی شده است و شاهد هستیم که پارلمان های اتحادیه اروپا به صورت نمادین مسئله فلسطین را مطرح می کنند اما چون فلسطین یک کشور اسلامی است و مسلمانان در آن ساکن هستند حضور نخست وزیر رژیم صهیونیستی، این واگرایی را به یک همگرایی تبدیل می کند و این نظریه اول در مورد حوادث اخیر است و نظریه دوم این است که این طرح با توجه به وابستگی داعش به رژیم صهیونیستی در لایه های پنهان امنیتی موصاد طراحی شده باشد که از طرف گروهی این نظریه هم قوی است.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص تحلیلی که از نظریه های موجود می توان داشت؛ گفت: این حملات زمانی صورت می گیرد که این نشریه به ابوبکر البغدادی توهین می کند و در ابتدا ارتباطی به پیامبر گرامی اسلام (ص) ندارد و حرکت های بعد از این اتفاقات یعنی باز نشر و توزیع میلیونی این نشریه همراه با توهین به رسول گرامی اسلام (ص) از جمله اقداماتی است که نشان می دهد فرانسوی ها می خواهند دست به اقدامات ماجراجویانه بزنند که قطعا با واکنش جهان اسلام روبه رو خواهد شد؛ هر چند در ابتدا و در سطوح رسانه ای، محکومیت هر گونه اقدام تروریستی از سوی کشورهای اسلامی و همچنین جمهوری اسلامی ایران کوچک نمایی شد اما در ادامه انکار این واکنشها ناممکن شد.

وی با اشاره به پیام مقتدی صدر افزود: مقتدی صدر پیامی در رسانه ها صادر کرده بود مبنی بر این که باید جلوی افراد و شخصیت ها و مبلغان تندرویی که در فرانسه فعالیت می کنند را گرفت یعنی وی یک وظیفه دو سویه را بیانگر می شود که از یک طرف مبارزه با گروه های وابسته به جریان های تندرو را خواهان است و از طرفی مبارزه دولتی با افراط گرایان اسلامی و غیر اسلامی و افراط گرایان مسیحی و ضد اسلامی را خواستار شده است تا به هیچ یک از انبیاء الهی و مقدسات توهین نشود.

این کارشناس مسائل سیاسی در خصوص اهداف گسترش دامنه تفرقه مذهبی از سمت اروپا خاطر نشان کرد: مدتی است که اروپاییان نسبت به گسترش اسلام در کشورهای خود نگران هستند و همزمان با اینکه فعالیت جریانهای کف، تندرو و رادیکال های مسیحی در اروپا گسترش یافته؛ موج جدیدی از حملات به مسلمانان در کشورهایی مانند حوزه اسکاندیناوی را شاهد هستیم که به نظر می رسد برای کنترل، مهار و تصویب قوانینی برای محدود کردن بیش از پیش فعالیت های اسلامی در سطح اروپا، اقدامات جدیدی در حال انجام است.

وی  به سخنان آیت الله اراکی دبیر کل مرجع تقریب مذاهب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان صراحتا اعلام کرده اند زمانی که مسئول مرکز اسلامی در لندن بوده اند؛ کوچکترین اجازه فعالیت را نداشتند در حالی که امروز به گروه های تندرو اجازه فعالیت داده می شود، همچنین مقام معظم رهبری هم اخیرا در فرمایشاتشان به این نکته پرداختند که سنی وابسته به CIA و شیعه وابسته به MI6 در جامعه جهانی وجود دارد و سرویس های غربی در تلاش هستند که با استفاده از جریانهای تندرو سنی و شیعه بستری را برای مدیریت، کنترل و مهار اسلام به وجود آورند تا در اروپا، موج جنگ صلیبی جدید علیه مسلمانان با هدف کنترل و مهار رشد اسلام گرایی ایجاد شود. 

اقراریان در پایان گفت وگو اظهار کرد: منحرف کردن اذهان و افکار عمومی مردم اروپا از جنایات رژیم صهیونیستی در منطقه خاورمیانه نکته دیگری است که در بررسی اهداف اهانت به مقدسات باید مورد توجه ویژه قرار گیرد؛ نباید لابی های قوی صهیونیست ها را در اروپا نادیده گرفت چرا که صهیونیست ها و موصاد در اروپا، پایگاه های عملیاتی ویژه ای دارند.

با سلام. هر کشوری قانون خودش رو داره. به ما که میرسه کسی حق نداره در امور داخلی ما مداخله کنه.کامنتی دیدم که نوشته بود هرکی نمیخواد بره از ایران. خوب سوال من اینجاست اگر غرب بده. که بده. چرا همه ما دلمون لک میزنه بریم اونجا. می دونیید که فرانسه دومین جمعیتش. مسلمانان هستند.  واقعا اگر بده خوب چرا نمیان ایران زندگی کنن. بلد کفر بذارن برای خودشون. یا همین ایرانی های خودمون مگه اینجا دانشگاه نداره. چرا همین مقامات بالا افتخار می کنن لیسانس و فوق لیسانس و دکترا شون از فلان دانشگاه و بهمان دانشگاه تو آمریکا و آروپا گرفتن. 
واقعا بی غرض و مرض سوال مطرح می کنم. اگر غرب بده چرا ما برا رسیدن بهش سر دست میشکونیم. هر سال فقط کلی آدم تو راه این کشور ها جون میدن. یعنی زندگی تو این کشورها ارزش از جون خودمون بیشتره. 
چرا ما فرار مغزها دارین اما فرانسه نداره. یا آمریکا یا کانادا یا استرالیا. 
واقعا برام جای سوال هست؟  
خدایی مثلا بحث حجاب مطرح می کنم با اجازتون. جسارتا. چرا باز ما اینهمه بد حجابی داریم؟  باز این همه جوان فراری از دین داریم. اصلا بحثم سیاسی نیستا. اصلا اینجا خدایی بهشته. اما من فقط یه سوال دارم چرا این بهشت آنقدر فراری داره و اون اروپایی جهنمی. اون بلاد وحشت فرانسه این همه طرفدار. 
بازن بازم با کمال ادب معروض میدارم بهشتی که خالی بباشه چه فایده ای داره. 
تمام سعی کردم سیاسی نباشم چاکر شما 
سلام
ما نگفتیم اینجا بهشته!
اینکه اونها از نظر علمی، اقتصادی،تکنولوژی و رفاه اجتماعی از ما خیلی بالاتر هستند شکی توش نیست.
اما در مورد عشق خیلی ها به رفتن به فرانسه و غرب.
شما دیدید که یک طلبه یا فرد مومنی عشق اونجا رفتن داشته باشه؟؟؟ مسلما نه!
در روایت هست که الناس عبید الدنیا مردم بنده دنیا هستند!!! خوب مسلما مظاهر مادی و زرق و برقهای موجود در آنجا انسان عاشق به دنیا رو به طرف خودش میکشونه.
دلیل دیگه تبلیغات بسیار قوی آنهاست.
اینکه ما خیلی از دین گریزان داریم اینو هم توجه داشته باشید که خود غرب هم با وجود تبلیغات وسیع و مسموم ضد اسلامی در غرب و ضعف بسیار زیاد تبلیغ اسلام و بویژه تشیع، افراد بسیار زیادی وجود دارند که به اسلام گرایش پیدا می کنند.
یک نکته دیگه هم که میشه بهش اشاره کرد صدق  ضرب المثل مرغ همسایه غازه  در مورد این افراد است.
اگه موافق لینک کردن بودی منو با نام _ خرید پستی ارزان _ لینک کن و خبرم کن تا لینکت کنم
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ