بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

آشنائی با انجیل

آشنائی مختصر با انجیل

انجیل یک کتاب نبوده بلکه چندین کتاب به نام انجیل وجود دارد که همگی جزء عهد جدیدند!

 کتاب عهد جدید به زبان انگلیسی «New Testament» و به زبان عربی «کتاب العهد الجدید» و به زبان فرانسه «le nouveau testament»  خوانده می شود عبارت از مجموعه ایست که از قسمت های گوناگون تشکیل یافته که بر سر هم کتاب عهد جدید را ساخته اند.

عهد جدید از 4 قسمت اصلی تشکیل شده است:

1.     اناجیل

انجیل متّی

انجیل مرقس

 انجیل لوقا (سه انجیل فوق به اناجیل همنوا معروفند!)

انجیل یوحنّا (لاهوتی انجیل

2.     اعمال رسولان

3.     نامه های رسولان (مشتمل بر21 رساله)

13 رساله از پولس،

 2 رساله از پطرس،

 3 رساله از یوحنا،

 1رساله از یعقوب،

 1رساله از یهودا،

رساله ای به عبرانیان (ظاهراً متعلق به پولس).

4.       مکاشفه، متعلق به یوحنا (پیش بینی وقایع آخرالزمان)

توضیح:

در این قسمت های نامبرده، چهار انجیل یعنی انجیل متی، مرقس، لوقا و یوحنا نسبت به دیگر رسائل از اهمیت ویژه ای برخوردارند.

آقای دکتر ویلیام میلر مبلغ مشهور مسیحیان در ایران که اهل امریکا بود در کتابی به نام «مسیحیت چیست» به ترجمه آقای کمال مشیری چنین نوشته اند:

 « تعداد کتاب هائی که عهد جدید را تشکیل می دهند ۲۷ کتاب است. این کتاب ها به زبان یونانی به وسیلۀ ده نویسنده مختلف در مدت پنجاه سال بعد از مرگ و قیام مسیح به رشتۀ تحریر در آمد.

چهار کتاب اوّل عهد جدید، انجیل نامیده می شوند که به زبان یونانی به معنی مژده یا خبر خوش می باشد. این کتاب ها به وسیلۀ چهار نویسندۀ مختلف نوشته شده اند و هر کدام خود کتاب جداگانه ای در مورد زندگی و تعلیمات عیسی مسیح می باشند.

پنجمین کتاب عهد جدید اعمال رسولان می باشد. این کتاب طرز انتشار و توسعۀ ایمان مسیحی را از اورشلیم تا به روم در مدّت سی سال بعد از مرگ مسیح بیان می نماید. این کتاب مخصوصاً کارهای دونفر از رسولان مسیح یعنی پطرس و پولس را شرح می دهد.

 سپس به ۲۱ نامه می رسیم که غالباً توسط پولس رسول و پطرس رسول و یوحنای رسول نوشته شده اند. این نامه ها به گروهای مسیحی بعضی از شهرهای امپراطوری روم یا به افراد نوشته شده اند. در این نامه ها نوشته شده و توضیح داده شده است که مسیحیان چه ایمانی باید داشته باشند و چگونه باید زندگی کنند

آخرین کتاب که مکاشفه نام دارد رؤیاهائی را که یوحنای رسول دیده بیان می کند. این کتاب نشان می دهد که چه تنبیه‌هائی در انتظار بی ایمانان است و همچنین پیروزی نهائی عیسی مسیح و جلال ملکوت ابدی خدا را تشریح مینماید.»

پس عهد جدید مرکّب از ۲۷ رساله و کتاب بوده که از آن میان چهار بخش اولیه یعنی اناجیل اربعه که در واقع بیانات حضرت عیسی علیه السّلام از طریق شاگردان چهارگانه او متی، مرقس، لوقا و یوحنا می باشد از شأن و اعتبار ویژه ای برخوردارند.

 

اناجیل و کتاب های غیر رسمی (که به نظر مسیحیان اعتبار ندارند!)

غیر از موارد فوق الذکر کتابهای دیگری هم وجود دارد که در نزد مسیحیان اعتبار ندارند!

انجیل عبرانیان

 انجیل مصریان

 انجیل پطرس

 انجیل مرقیون

 انجیل برنابا

 اعمال پطرس

 اعمال پولس

 مکاشفه دوم یوحنا و...

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ