بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

(دگماتیسم کلیسا) تحجر و جزمگرایی در حوزه علوم

 

کلیسا درحوزه علم و فرهنگ، خود را یگانه مرجع معتبر صدق و کذب آموزه های علمی از قبیل علوم تجربی و هیئت میخواند و از مردم میخواست بدون مطالبه دلیل در برابر آموزه های کلیسا و کتب مقدس تسلیم شوند.[1]

کلیسا زمانی تعلیمات ارسطو را الحاد می‏دانست. اما با رواج آن با چرخش180 درجه آن را از الهیات مسیحی شمرد و مخالفت با آنرا کفر و بدعت نامید[2]، اما با بطلان فلسفه طبیعی ارسطو و دیگر آموزه‏های تحریف شده مسیحیت، دانشمندان مخصوصا صاحبان علوم تجربی نمی‏توانستند در برابر چنین اصول باطلی سر تعظیم فرود آورند . چون با پیشرفت علوم تجربی برای هر پدیده مادی‌ای علتی مادی کشف و دروغ بودن ادعاهای کلیسا ثابت تر می‏شد.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

آباء کلیسا هم ، به مرور وجود اختلافات بین کتاب مقدس و یافته‌های علمی را که به هیچ عنوان با یکدیگر قابل جمع نبوده و نیستند را مشاهده نمودند. فلذا تصمیم گرفتند که دیگر به هیچ وجه، مقارنتی بین علم و کتب مقدس به عمل نیاورند. این رویکرد به مرور وضع دشواری پدید آمد و باعث گردید ایمان و علم از یکدیگر دور شده و در مواردی حتی در تعارض قرار گیرند. در این راستا در موارد بسیاری مفسران کتاب مقدس و دانشمندان رو در روی هم قرار گرفتند و همدیگر را تکفیر نمودند؛ مانند برخورد کلیسا با گالیله و کپرنیک و... در ضمن بسیاری از مردم و علما به همین دلیل زیر شکنجه کلیسا جان باختند!!!

 


[1] . (نامه82آگوستین قدیس)

[2] . (در واقع بدعتی دیگر در دین مسیح ایجاد کرد)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ