بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

(دگماتیسم کلیسا) تکفیر و رفتار غیر انسانى‏ با مردم به ویژه طبقه دانشمند و آزاداندیش

کلیسا بجاى برخورد صحیح با مخالفین (منتقدان و مخالفان سنن و رسومات کلیسا و الهیات جزمى از جمله دانشمندان و مخترعان  علوم و  فنون) آنها را به کفر متهم می‏کرد و همان طور که اشاره شد ؛ در دادگاه‏های تفتیش عقاید (انگیزیسیون) به پای میز محاکمه می‏کشاند و به طرز فجیعی شکنجه می کرد‏‏ و از میان بر می‏برد.[1]

با توجه به زمینه های نامعقول و ضد علم فوق، دانشمندان تجربی هم جمود ورزیدند و عالَم غیر ماده را انکار کردند و گفتند: اعتقاد به نیروی فوق طبیعی توهمی است که از جهل بشر قدیم به علت‌های مادی پیدا شده است و الآن که بشر با پیشرف علوم ، آن علت‌ها را کشف کرده است معلوم میشود که علت غیبی و غیر مادی در کار نیست؛ ازاینرو نیازی به دین نداریم و در نهایت باور نادرست تضاد علم با دین و کفایت علم در همه عرصه ها[2] در ذهن دانشمندان ایجاد شد.

 

  1. کلیسا با تشکیل دادگاه­های تفتیش عقاید و... زمینه باور ناسازگاری و تضاد دین و حکومت دینی را با آزادی از هر قید و بند[3] را فراهم کرد، این مسأله بهانه‌ای شد برای سکولار­ها تا مطلب را این­طور مطرح کنند که انسان درعرصه­های فردی، اجماعی، اقتصادی و... آزاد است (آزاد آفریده شده) و هرچه آزادی او را در این زمینه­ها محدود یا سلب کند، مردود است و دین با آموزه­های خود در تمامی میدان­ها مانع آزادی است پس مردود است.[4]

نظر:

تفکر تضاد دین با آزادی که حاصل آموزه‏های دین مسیح و اعمال کلیسا و ارباب آن است ؛ موجب سکولاریسم حداکثری شد (یعنی جدا کردن دین از تمام شئون مادی زندگی بشر و یا طرد کامل دین در تمتم عرصه ها)  و در واقع صرف ادعا است؛ چون

اولاً: بر آزادی مطلق و بی قید و بند انسان دلیلی وجود ندارد و تجربه نیز نشان­گر عدم امکان آزادی مطلق برای تمامی افراد جامعه است؛ زیرا چنین آزادیی مزاحم آزادی دیگران است.

ثانیاً: بر اساس اعتراف صاحب دلیل که انسان آفریده شده و آفریننده دارد ؛ آیا آفریننده، حق امر و نهیی بر او را ندارد؟!، قطعاً وجدان هر منصفی این پرسش پاسخ مثبت می‌دهد.

ثالثاً: لیبرال­ها فقط آزادی حیوانی انسان­ها را خواستارند و آن­ها را درحد یک حیوان تنزل داده است و از آزادی معنوی و روحی آنان غفلت کرده­اند.

رابعا: دین حقیقی (اسلام) آزادی درست و معقول انسان‌ ها را به رسمیت می‌شناسد و هیچ­گونه تضادی با آن ندارد؛ بلکه تأمین کننده آن است که بحث تفصیلی آن از حوصلة این مقال خارج است و تضاد مسیحیت با آزادی از تحریف پدید آمده در آن ناشی می­شود.[5]

مطالب بیشتر:

ترسناک‌ترین شکنجه‌های قرون وسطایی کلیسای مسیحی + 51 عکس

شکنجه‌ و اعدام های فجیع توسط کلیسا!

برخی از قربانیان شکنجه و اعدام کلیسا

 


[1] . (قرا ملکی، محمدحسن، سکولاریزم در مسیحیت و اسلام، بوستان کتاب، قم، چ دوم، ص70.

[2] . (یکی از ارکان و مبانى نظرى سکولاریزم)

[3] . (یکی از ارکان و مبانى نظرى سکولاریزم یعنی لیبرالیسم)

[4] . (مردودیت  و حذف دین یکی دیگر از ارکان و مبانى نظرى سکولاریزم)

[5] . .مصباح سید ابراهیم ، مقاله : چیستی شناسی سکولاریسم1 (بر گرفته از سایت مجمع اسلامی دین پژوهان افغانستان «دین گستر»،به نقل از شهید مطهرى و نقد مبانى سکولاریسم، در آدرس ذیل:http://www.nezam.org/persian/magazine/031/03.htm

از مطالب مفیدتان ممنون و موفق باشید.من برای پایان نامه ارشد خود نیاز به مطالبی درباره  تکفیر و ملاک های آن در مسیحیت قرون وسطی دارم .از راهنمایی شما ممنون میشوم اگر کمکم کنید
سلام
متآسفانه من هم مشغول پایان نامه هستم و زیاد فرصت ندارم!
شما از قسمت دانلودها می توانید کتابهای مربوط به مسیحیت را مطالعه کنید!
در ضمن برای این کار  می تونید به سایت قائمیه اصفهان هم رجوع کنید!
این وبلاگ هم مطالب خوبی داره:http://www.adyanlib.com/
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ