بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

با مسیحیت صهیونیست آشنا شوید+مطالعه و دانلود مقالات

مسیحیت صهیونیستى جریانى فرهنگى، سیاسى است که با تکیه بر آموزه هاى توراتى، تمایلات سیاسى صهیونیستى و امکانات نظامى آمریکا سعى در کسب سلطه کامل بر جغرافیاى فرهنگى و خاکى مسلمین (از نیل تا فرات) دارد. این جریان موضوع زمینه سازى ظهور مقدس را بهانه حضور در خاورمیانه، حمایت از اسرائیل، تسلط بر عراق و... ساخته است.

این جریان ظهور حضرت عیسى(علیه السلام) را مشروط به تشکیل اسرائیل بزرگ، انهدام بیت المقدس، بناى هیکل سلیمان و بالاخره واقعه آرماگدون مى شناسند و حذف عوامل مزاحم تحقق این استراتژى، مقابله با مسلمین و روحیه جهادى شیعیان، سلطه کامل بر ایران اسلامى و قتل عام مخالفان سلطه صهیونیسم بر سرزمینهاى اسلامى را مقدمه لازم به شمار می آورد.

منبع: آنچه یک مسیحی نمی داند!!

 

مشخصه های مسیحیت صهیونیسم

1. آنچه برای مسیحیت صهیونیسم حائز اهمیت است و بر آن تاکید دارد یهود و یهودیان می باشد. تا جائی که موجودیت خدا را با این فرقه و آئین پیوند میزند. حکایتی که پت رابرتسون در ابتدای سخنرانی 17 دسامبر 2003 خود نقل میکند شنیدنی و در عین حال تکان دهنده است. او می گوید: در اواخر قرن نوزدهم میلادی ملکه ویکتوریا ملکه انگلستان از نخست وزیرش بنیامین دزائلی میپرسد چه دلیلی می تواند برای اثبات وجود خدا به او ارائه کند؟ نخست وزیر بعد از تامل کوتاهی پاسخ می دهد – یهود – او دلیل وجود خدا را یهود می داند.(1)

 

2. مسیحیت صهیونیسم بر بقاء یهودیان خاصه یهودیان صهیونیست و بازگشت آنها به سرزمینهای اشغالی فلسطین تاکید می ورزد. پیروزیهای سربازان تا دندان مسلح یهودی – پیشرفت صنعتی اسرائیل حتی حاصلخیزی خاک و فراوانی گل و میوه – را در سرزمینهای اشغالی مورد توجه قرار میدهد. تا جائی که همه این موارد را معجزه الهی می داند.

 

 3. مسیحیت صهیونیسم حمایت از اسرائیل را مستند به کلمات حضرت موسی و انبیاء بنی اسرائیل میکند. و اعتقاد دارد که ظهور دولت یهود در سرزمینهای اشغالی به فرمان خدا صورت گرفته است. به اعتقاد این گروه طرح و نقشه خدا بر این تعلق گرفته است که اسرائیل مایه برکت سائر ملل باشد.

 4. مسیحیت صهیونیسم از اسرائل حمایت میکند: چون اسرائیل را مهد دمکراسی و سرزمین آزادیهای فردی و حاکمیت قانون می داند. اسرائیل را سرزمینی با حاکمیت مردم سالار میشناسد. که اطراف آن را حکومتهای دیکتاتور که مانع آزادیهای فردی هستند در بر گرفته است. حکومتهائی که تصمیم دارند به نظام فئودالی و ملوک الطوائفی قرن هشتم عربستان بازگردند. (2)


5. مسیحیان صهیونیست تنهابخاطر موارد مذکور در بالا از  اسرائیل حمایت نمی کنند. بلکه آنان خدائی که با موسی در سینا سخن گفته است را خدای خود می دانند. ابراهیم اسحاق و یعقوب را روسای روحانی خود می خوانند. ارمیای نبی حزقیل و دانیال را نیز پیامبران خود می دانند. داوود را بعنوان پادشاه – قهرمان خود به حساب می آورند. اورشلیم را شهر مقدس و پایتخت معنوی خود قلمداد می کنند. و استمرار حاکمیت یهود بر سرزمینهای اشغالی را دفاع از منافع خود می دانند.

 
6. مسیحیت صهیونیسم حزب الله و حماس را آدم کش و تروریست می خواند و در مبارزه خود را طرف اسرائیل می داند. (3)

 

7. مسیحیت صهیونیسم متعهد شدن اسرائیل به تعهدات الزام آور جهانی را خودکشی و انتحار می نامد. و از دوستان اسرائیلی خود توقع دارد تن به هیچ تعهدی ندهند. به اعتقاد این فرقه یاسر عرفات رهبر حکومت خودگردان – حزب الله و جهاد اسلامی – صلح نمی خواهند. آنها ویرانی اسرائیل را خواستارند. به اعتقاد اینان اگر سرزمین فلسطینی با حاکمیت مقتدر در قلب اسرائیل محقق شود راه ورود سلاحهای مدرن با کمال رازپوشی و با پوشش دیپلماتیک هموار شده دفاع اسرائیل از خود بشدت بخطر خواهد افتاد.

 

 8. مسیحیت صهیونیسم شعار زمین در مقابل صلح را یک توهم ستمگرانه می داند. و از خود می پرسد: از دست دادن سینا آیا برای اسرائیل صلح آورده است؟ از دست دادن جنوب لبنان آیا برای اسرائیل صلح آورده است؟ (4)


9. مسیحیت صهیونیسم بر این باور است جهان در انتها شاهد جنگ عظیمی خواهد بود. آن جنگ بخاطر پول و زمین نیست. جنگ فقر و غنا نیست. جنگ بخاطر رسوم کهن با دنیای مدرن نیست.مسیحیت صهیونیسم جنگ آخرالزمان را جنگ بین الله خدای مسلمانان و یهوه خدای یهودی مسیحی میداند.(5)

 

خوانندگان ارجمند می توانند سخنرانی کشیش پت رابرتسون با عنوانWhy Evangelical Christians Support Israel
را در سایت www.PatRobertson.com مشاهده نمایند. در زیر قسمت هایی از این سخنرانی آورده شده است.

PatRobertson.com - One day in the late 19th Century, Queen Victoria of England reportedly asked her Prime-1
 Minister, Benjamin Disraeli, this question:

"Mr. Prime Minister, what evidence can you give me of the existence of God?"

Disraeli thought for a moment and then replied, "The Jew, your majesty."

2- Of course, we, like all right-thinking people, support Israel because Israel is an island of democracy, an island of individual freedom, an island of the rule of law, and an island of modernity in the midst of a sea of dictatorial regimes, the suppression of individual liberty, and a fanatical religion intent on returning to the feudalism of 8th Century Arabia.

3- We are with you in your struggle

4- The slogan "land for peace" is a cruel chimera."

5-Ladies and gentlemen, make no mistake-the entire world is being convulsed by a religious struggle. The fight is not about money or territory; it is not about poverty versus wealth; it is not about ancient customs versus modernity. No-the struggle is whether Hubal, the Moon God of Mecca, known as Allah, is supreme, or whether the Judeo-Christian Jehovah God of the Bible is Supreme.

منبع:انجمن تفکر مبانی

 

مطالعه مقالاتی در مورد مسیحیت صهیونیست

سیری بر جنبش مسیحیت صهیونیستی

سیری بر جنبش مسیحیت صهیونیستی

مسیحیت صهیونیستی جریانی است که به تدریج با رویکردهای نو انجیلی و با تلفیق باورهای مسیحیت و یهودیت شکل گرفت. و توانست نقش بسیار ممتازی در شکل گیری رژیم صهیونیستی ایفا کند. به طوری که حتی در حمایت از اسرائیل از یهودیان نیز تندروتر عمل می کند در این مقاله سعی داریم که  با اتکا بر مقالات رهبران جنبش مسیحی-صهیونی به بررسی این جنبش بپردازیم.

گرایش دینی روئسای جمهور امریکا

عبارت « ما به خدا اعتقاد داریم» هنوز بر سر در کنگره و سنا و بر روی دلار آمریکا به چشم می­خورد مردم آمریکا بر این باورند که حضور دین در زندگی و سیاست هنر نیست. آنها همواره خود را ملتی می دانند که تحت «مشیت الهی» است. عبارت « ما به خدا اعتقاد داریم» یا همان (In God We trust) هنوز بر سر در کنگره و سنا و بر روی دلار آمریکا به چشم می­خورد. مردم آمریکا نیز به مانند دیگر ملت ها فراز و نشیب های زیادی را در دوران دینی و عقیدتی خود گذرانده­اند. از آنجایی که بسیاری از میراث­های فرهنگی ودینی ریشه در انگلیس به عنوان نخستین صاحبان آمریکا دارد، این مسئله در گرایش دینی رئیس جمهورها نیز دیده می شود. اپی سکوپلین ها(Episcopalinans)در طبقه بندی های گرایش دینی رئیس جمهورهای آمریکا، فرقه«اپی سکوپلین ها» بیشترین تعداد را با عدد 12 در خود د ارد. جورج واشینگتن که در سال های 1789 تا 1797به عنوان فدرالیست رئیس جمهور آمریکا بود، مهم ترین فرد این گروه است. جیمز مریسون (1817-1809)، جیمز مونرو (1825-1817) ویلیام هنری هریسون که مدت یک سال رئیس جمهور بود و سپس درگذشت. جان تایلر (1845-1841)، زاشری تیلور نیز که بیش از یک سال…

نبرد هارمجدون

خانم ««گریس هال سِل »» در کتاب تدارک جنگ بزرگ ( بر اساس پیشگویی های انبیای بنی اسرائیل ) صحبت از واقعه ای می کند که برای ورود به مدخل بحث تاریخیِ اتحاد نامقدس یهود و مسیح ، جالب و بلکه ضروری بنظر می رسد . او می نویسد : «« در واشینگتن . دی . سی . اطلاع پیدا کردم که برخی از مسیحیان که بسیاری از آنها پُست های بالای دولتی هم دارند ، برای فرا رسیدن لحظه ای که فلسطینیان ، دیگر در زمین زادبومی خودشان نباشند و بنابراین سرزمین فلسطین به تمامی از آنِ یهودیان باشد ، دعــا می کنند . اطلاع پیدا کردم که مسیحیان در واشینگتن به آن کاخ نیم میلیون دلاری می روند و دعاهای خودشان را نه برای همه ملت ها در همه جا ، نه برای صلح در روی زمین ، نه برای فقیران ، گرسنگان و بی خانمانان یا محرومان ، بلکه به جای آن برای زمین دعا می کنند . زمینی که حالا فلسطینیان مالک آن هستند . زمینی که آنها می خواهند از این فلسطینیان گرفته شود و به دست یهودیان ِ اسرائیل سپرده شود . بانو بابی هُروماس ، همسر دکتر لسلی هروماس ، یکی از کارکنان…

اوانجلیست(صهیونیزم مسیحی)

اوانجلیست ها معتقد به بازگشت مسیح هستند و به قدری زمان ظهور مسیح را نزدیک می دانند که خود را برای نبرد آرماگدون آماده می کنند. اوانجلیست ها فرزندانشان را به موسسات مذهبی از جمله Jesus Camp (کمپ مسیح) می فرستند تا در این مراکز از نظر روحی، فرهنگی و نظامی آموزش ببینند تا برای کمک به مسیح (ع) آماده باشند؛ زیرا معتقدند که مسیح در زمان فرزندان آن ها باز می گردد. البته ما مسلمانان به عنوان دشمن اصلی آن ها هستیم و در واقع برای کشتن ما آموزش می بینند. آنها معتقدند بوش از اولیای خدا و یا حتی نعوذبالله تجلی اوست و با حمله به عراق زمینه را برای ظهور مسیح آماده کرده است. نکته ی مهم این که 25 درصد آمریکایی ها یعنی چیزی حدود 80 میلیون نفر اوانجلیست هستند و معتقدند که مسیح در اوایل هزاره ی سوم باز خواهد گشت و همین افراد برای قتل ما مسلمانان آماده اند. صهیونیسم همیشه مترادف یهودیت نیست ، بلکه صهیونیسم به تفکری اطلاق می شود که اعتقاد دارد که ظهور مسیح بسیار نزدیک است و باید در جهت آن تلاش کرد.البته مسیحیان صهیونیست معتقدند که مسیح به زمین باز خواهد گشت ، اما یهودیان صهیونیست معتقدند که…

اسطوره صهیونیسم مسیحی و انگاره منجی گرایی (2)

نویسنده: محسن قنبری آلانق صهیونیسم مسیحی در امریکا مطالعه صهیونیسم مسیحی در ایالات متحده امریکا، ویژگی خاص این جنبش اسطوره ای یعنی معطوف بودن و منعطف بودن از قدرت را به خوبی تبیین می کند. نکته مهم این است که جمعیت یهودیان در کشورهای مسیحی، به ویژه امریکا علی رغم اندک بودنشان، به لحاظ کارکردی و نفوذ در دوایر دولتی تأثیرگذار، اکثریت به شمار می آیند. تا آن جا که دیوید لوچینز(60) معاون اتحادیه ارتدوکس جامعه یهودیان امریکا، می گوید : یهودیان در امریکا دیگر اقلیت نبوده بلکه بخشی از اکثریت هستند و اکنون د رجامعه امریکا پذیرفته شده و توانایی دست یابی و پیشرفت دارند.(61) یهودیان از کجا به این موقعیت اجتماعی به مثابه یک گروه اقلیت فشار در جوامع مسیحی رسیده اند وتوانسته اند بر امورات آن کشورها فائق آیند؟ رضا هلال در کتاب های خود به نام مسیحیت صهیونیست و بنیادگرای امریکا ومسیح یهودی و فرجام جهان (1383 شمسی) به تفصیل زمینه شکل گیری واهداف و برنامه های جنبش مسیحیت صهیونیست را به طور خاص در غرب، به ویژه ایالات متحده بررسی کرده است. وی در آثار خود، بعد دینی ومذهبی این جنبش را برجسته نموده وادعا کرده که دو تحلیل «حمایت استراتژیک غرب ا ز اسرائیل»…

اسطوره صهیونیسم مسیحی وانگاره منجی گرایی ( 1)

مجله درسهایی از مکتب اسلامتحلیل اندیشه ها و استراتژی مسیحیان صهیونیستچکیده :مسیحیان صهیونیست را در ساختار قدرت های جهانی به راحتی می توان دید . دست ایشان در دست سیاستمداران زرسالاری است که اندیشه استیلای آنها بر جهان و تدارک نظام شیطانی و استبدادمآبانه شان اینک دیگر بر همه کس هویداست . آشنایی با اندیشه های مسیحیان صهیونیست، موجب درک استراتژی کلان صهیونیسم بین الملل در قبال اسلام و اتحاد اسلامی خواهد شد . باید دانست که جنبش مسیحیان صهیونیسم در تحیل نهائی به مثابه دزدان مفاهیم دینی و شرکای جهانخواران بین المللی، مرزبانان اندیشه های ضد بشری اند که نتیجه آن، جز آشوب و آشوبگری در جهان و قدرت طلبی نه برای هدف مقدس که درست برخلاف هدف مقدس - یا دجال - ظهور می کند . صهیونیزم بین الملل اکنون در همه جای جهان تارهای خویش را تنیده است . توجه به ساختار روابط درونی بزرگترین سرمایه داران یا صاحبان رسانه های بزرگ جهانی و فیلم سازی ها یا لابی های صهیونیزم در جهان همه نشان از این نفوذ ننگین دارد . تاریخ نیز از صهیونیزم، خاطره های تلخی در ذهن خود دارد . گام های آغازین این منفعت سالاری شیطانی، از همان زمانی که فتنه سامری آغاز…

مسیحیت صهیونیستی

نویسنده:حیدر رضا ضابط مجله معارف،شماره 20،آبان 1383 مطلبی که در پیش روی دارید توسط حیدر رضا ضابط از محققین بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی در خصوص صهیونیسم مسیحی به رشته تحریر درآمده است. در این مقاله، پژوهشگر تلاش کرده است با استفاده از سایت‌های مختلف پروتستان‌ها چهره‌ روشن‌تری از ابعاد وجودی «صهیونیسم مسیحی» ترسیم کند. مسیحیت به سه شاخه کاملا جدا و مخالفت یکدیگر یعنی کلیسای کاتولیک روم، ارتدکس و پروتستان تقسیم شده است. کشورهای جنوب اروپا و آمریکا لاتین عمدتا کاتولیک، کشورهای شمال اروپا و ایالات متحده آمریکا پروتستان و پیروان کلیسای ارتدکس در اروپای شرقی هستند . این سه کلیسا در اعتقادات دینی و مراسم عبادی کاملا از یکدیگر جدایند و مانند سه دین مختلف عمل می‌کنند و حتی انجیل کلیسای پروتستان با انجیل کلیسای کاتولیک تفاوت زیادی دارد. کلیسای کاتولیک و پروتستان از پنج قرن گذشته علیه یکدیگر مبارزه کرده‌اند، به گونه‌ای که بسیاری از جنگ‌های قرن هفدهم و هجدهم میلادی برخاسته از اهداف و آرمان‌های کاتولیکی و پروتستانی بوده است که نمونه زنده آن در جهان معاصر درگیری مسلحانه و دائمی بین پیروان کلیسای کاتولیک و پروتستان در ایرلند شمالی است. تاکنون بیش از یک هزار فرقه و کلیسای مختلف در درون پروتستانیم ظهور کرده…

 

 

 

 

 

 

نویسنده: داود میرزایی مقدم و مهدی ستایش خبرگزاری فارس منبع: سایت پژوهه مقدمه : درست از زمانی‌که حملات وحشیانه‌ی آمریکا به بهانه‌ی انهدام برج‌های دوقلو به افغانستان و عراق شروع شد، تبلیغات مسیحیت تبشیری در ایران و دیگر کشورهای منطقه جانی دوباره گرفت. کافی است ورقی به اتفاقات اخیر منطقه‌ی خاورمیانه در چند سال اخیر بزنید یا کمی در سایت‌های اینترنتی، جستجو کنید تا متوجه شوید در چند سال اخیر چقدر تبلیغات مسیحیت تبشیری در قالب شبکه‌های ماهواره‌ای فارسی‌زبان، کلیساهای رسمی، کلیساهای خانگی، سایت‌های اینترنتی، وبلاگ‌های شخصی، کلیساهای مجازی اینترنتی و ... شدت گرفته است! و صد البته خواننده‌ی فهیم این سطور می‌داند که منظور نویسندگان این مقاله از مسیحیت تبشیری و وابسته، آن‌دسته از انسان‌های خدا پرست و پاک‌طینت مسیحی و مسیحیت اصیل یعنی مسیحیانی که به شوق دعوت به توحید و آزادگی انسان در تلاش هستند، نیست. نگاه نقادانه‌ی ما به مبلغان وابسته‌ای است که دین مسیحیت را به عنوان حربه‌ای برای استعمار و بهره‌برداری ظالمانه به کار می‌برند و در راستای اهداف استکباری و استعماری و همگام با آنان، به تبلیغ و ترویج گسترده، می‌پردازند و با استفاده از ابزارهای ناپاکی هم‌چون افترا، تهمت، دروغ‌پردازی و مخدوش جلوه دادن تعالیم اسلام، سعی در دستیابی به اهداف خود…
عالی است. موفق باشید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ