بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

نقض سنتهای قدیمی کلیسا توسط پاپ و عصبانیت سنت گرایان واتیکان!

 

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه ) - خبرگزاری آسوشیتدپرس در نوشتاری به جنگ پاپ علیه فرامین سنتی کلیسا و ناراحتی سنت گرایان واتیکان از این اقدام پرداخته است . پاپ فرانسیس شاید به عنوان مرد سال مجله تایم انتخاب شده باشد اما بسیاری از سنت گرایان کلیسا به شدت از دست او عصبانی اند چرا که او را باعث نقض بسیاری از فرامین بویژه آئین MASS می دانند . این سنت که به عشای ربانی مشهور است ، آئینی به جای مانده از کلیسای کاتولیک روم است . این آئین که در چارچوب برنامه های اصلاحی پاپ فرانسیس قرار دارد باعث عصبانیت و هشدار بسیاری از محافظه کاران کلیسا شده است . آنها نگران این موضوع هستند که نقض این آئین قدیمی که بنیانگذار آن سنت فرانسیس از آسیسی است – که اتفاقاً هم نام پاپ فعلی هم است – آغازی باشد بر نابودی سنت های دیگر واتیکان.
آسوشیتدپرس می افزاید: قضیه به آنجا برمی گردد که در زمان پاپ قبلی یعنی بندیکت شانزدهم و در پی شکایت 5 تن از روحانیون در مورد قید و بندهای این مراسم از جمله زبان سخت و باستانی این آئین ، دستوری برای تحقیق در مورد این مراسم را صادر کرد . با اینکه پاپ قبلی برخی از سختگیری های این آئین را در سال 2007 برداشت ، اما تفسیرها در مورد آن ، بویژه استفاده از زبان های محلی و یا دیگر زبان ها به قوت خود باقی ماند و عده ای معتقد بودند با مدرن سازی ، بدعتی در این آئین صورت گرفته است . تا اینکه پاپ فرانسیس در ماه جولای با مامور کردن فیدنزیو ولپیاز کلیسای کاپوچین از وی خواست تا با استفاده از قدرت و نفوذ خود هم برای وحدت همگان در این مورد تلاش کند و هم تا وقتی که مجوزی رسمی و قطعی از پاپ بندیکت شانزدهم مبنی بر سنت های این آئین دریافت نکرده است از برگزاری عشای ربانی جلوگیری کند .
حالا در چند هفته گذشته انواع حملات به پاپ جدید صورت گرفته است و آخرین مورد آن هم نوشتن نامه ای است که در آن عده ای روحانیون کلیسای مختلف ، پاپ را به نقض فرمان سال 2007 پاپ بندیکت و همچنین تبعیض میان راهبان متهم کرده اند .  البته اقدامات ولپی نیز در این ناراحتی ها بی تاثیر نبوده است چرا که وی با ایجاد محدودیتهایی به نام پاپ بسیاری از ناظران را عصبانی کرده است . وی همچنین بافرستادن شاگردان کلیسای خود به کلیساهای دیگر به بهانه جلوگیری از برگزاری مراسم ، باعث ایجاد تنش هایی نیز شده است .
آسوشیتدپرس در پایان نوشته است که باید منتظر ماند و دید که جدال پاپ فرانسیس که در صدد تحکیم مبانی پاپی خود و ایجاد اصلاحاتی در واتیکان است با سنت گرایان و محافظه کاران به کجا خواهد رسید.

منبع : شفقنا به نقل از:   www.shafaqna.com/persian

 

نظر: اگر واقعا مسیحیت فعلی دین حقیقی است و سنتهایش سنت خدائی پاپ فرانسیس چه حقی دارد که سنت قدیمی مسیحیت را نقض کند!؟؟؟

بهتر بگویم ؛ یا اگر واقعا مسیحیت دین الهی است چرا و به چه دلیلی فرانسیس آسیسی آنرا آغاز کرد تا اینکه پاپ فرانسیس فعلی بخواهد آنرا نقض و ملغی کند!؟ آیا او  پیامبر خدا بود و این سنت را به دستور خدا آغاز کرد؟؟

اگر فرانسیس آسیسی چنین حقی را داشته پس فرانسیس  فعلی هم چنین حقی را دارد!!!

حق این است که از زمان پولس که تحریف در مسیحیت آغاز شده با سرعت تمام در حال حرکت است و قرن به قرن و دین مسیحیت دچار تحریف شده و هر قرن (بهتر بگویم بعد از پاپ) دین جدیدتری ظاهر می شود که فقط شباهتهائی کلی با دین گذشته دارد! دلائل و شواهد بسیاری برای این ادعا وجود دارد! که انشاءالله به مرور به آنها اشاره خواهیم کرد!

یکی از آخرین آنها نفی جهنم از سوی پاپ است.

علوی زاده

باسلام؛وقتی در دین اسلام عالم نماها کشف حجاب را جایز و لواط را مکروه کنند وای بحال مسیحیت ......
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ