بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

از دلایل عدم اعتبار کتب مقدس (انجیل) =» حواری نبودن نویسندگان!

حواری نبودن  عمده نویسندگان عهد جدید!!

کلیسا عهد جدید را کلام خدا می‏داند در حالی که عمده نویسندگان آن حواریون نیستند بلکه افرادی هستند که مسیح را ندیده‏ اند و بسیاری از این کتاب ها توسط افرادی نوشته شده که نه مسیح را دیده و نه شاگردی حواریون را کرده اند، مثل پولس که یکی از شکنجه گران یهودی بود و بعدا مسیحی شد . قدیمی ترین متون مقدس هم نوشته های پولس است که برخی از نوشته های بعدی هم به نحوی از آن متاثر میباشد!

در حالی که نویسندگان قرآن یاران و نزدیکان پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله) بوده و با نظارت مستقیم ایشان اقدام به کتابت قرآن می کردند!

لطفا برای تبین مطلب با ما همراه شوید:

کیفیت پیدایش اناجیل

برای اطلاع یافتن از چگونگی و سال تکوّن اناجیل به کتاب «قاموس کتاب مقدّس» مستر هاکس رجوع می کنیم تا وضعیّت موجود شدن اناجیل را دریابیم:

اناجیل همنوا (مرقص،متی ولوقا)

«برای اظهار و بیان آنکه کدامیک از اناجیل زودتر نوشته شده رشتۀ عقاید محکم به اینجا می کشد که انجیل مرقس زودتر از همه نوشته شد و ظّن قویست که استناد او اطلاعات پطرس رسول بود. پس از آن متی و لوقا نوشته شدند. متی در نوشتن انجیل خود انجیل مرقس و یک نسخۀ دیگر از گفته های مسیح را که شاید خودش تهیه کرده بود و قبلاً به زبان آرامی نوشته شده بود منبع اطلاعات خود قرارداد. لوقا نیز مرقس را مدرک قرار داد و همان نسخه گفته های مسیح را بکار برد.»(1)

  

اما در مورد انجیل یوحنا:

«نویسندگان قدیم، انجیل یوحنا را آخرین انجیل می دانستند و کلیسای قرن اوّل عقیدۀ کامل داشت به اینکه این انجیل توسط یوحنای رسول نوشته شده بود.

 شهادت اغلب نقادین نیز تألیف آن را به اواخر قرن اوّل نسبت می دهد. در قرن اخیر بعضی نقادین عقیده پیدا کرده اند که انجیل مزبور در اوایل قرن دوّم نوشته شده و نیز معتقدند که مؤلف یوحنای رسول نبوده بلکه یوحنای دیگری موسوم به یوحنای شیخ آن را نوشته است.»(2)

پس می توان نتیجه گرفت که:

۱) متی و لوقا انجیل خود را بر اساس مطالب مرقس نوشتند.

۲) منبع اطلاعات مرقس پطرس رسول بود.

۳) پطرس توسط حضرت عیسی مسیح به لقب “شیطان” مفتخر می شود.[ البته بنا بر انجیل متی از این مجموعۀ عهد جدید!]

۴) پطرس تصور می کرد مرقس در خدمت به مسیح ثابت قدم نیست.

با تفاصیل ذکر شده چه اعتمادی به اناجیل می توان داشت؟

 

1. (قاموس کتاب مقدس، صفحۀ ۱۱۲)

2. (قاموس کتاب مقدس، صفحۀ ۹۶۶)

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ