بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

از دلایل عدم اعتبار کتب مقدس (انجیل) =» تناقض فراوان بین اناجیل!

وجود تناقض در اناجیل1

یکی از مشخصات کتب الاهی این است که باید از مطالب متناقض و اختلاف آمیز بدور باشد، زیرا منشأ تناقض و اختلاف گوئی، احاطه نداشتن به همه جوانب امور و خطا و اشتباه و فراموشی است و آفریدگار حکیم و دانا و توانای جهان که منبع وحی و الهام است«و لو کان من عند غیر الله لوجدوا فیه اختلافا کثیرا»2

بنابراین هر گاه در کلام مستند به وحی و الهام به مطالب متناقض فراوان و غیر قابل توجیه بر خورد کنیم به این نتیجه خواهیم رسد که:

1- آنکه تحریف و تغییر در آن روی داده باشد و مطالب آن از روی عمد یا سهو دگرگون شده باشد.

2- اینکه اصلا الهامی نباشد بلکه در میان کتب الهامی جازنی شده باشد مانند رسائل پولس و امثال آن

که در هر دو صورت آن کلام از حجیت می افتد و انسان سلیم العقل نمی تواند آن را از طرف خدا بداند بدان اعتماد نماید. از این رو یکی از زمینههای طرد دین و پیدایش تفکر سکولاریزم وجود تناقضات فراوان در کتب مقدس است که به اعتقاد کلیسا ، وحی الهی و به دور از خطا اند.

از تناقضات اناجیل به سه دسته کلی اشاره میکنیم:

۱- تناقضات در نسب نامه مسیح

۲- تناقضات در گفتارهائی که از مسیح نقل کرده اند.

۳- اختلاف در نقل رفتار و اعمال و معجزاتی که به مسیح نسبت داده اند.

 

1.تناقضات در نسب نامه:

نسب نامه ای که انجیل متی و انجیل لوقا برای مسیح نوشته اند علاوه بر اینکه مشتمل بر غلطها و اشتباهاتی است از جهات مختلف با هم اختلاف دارند ، بعنوان مثال:

·        انجیل متی شوهر مریم ، یوسف نجار را پسر یعقوب می‏داند ولی انجیل لوقا، یوسف نجار را پسر هالی می شمارد .

·        انجیل متی نسب عیسی را از طریق یوسف نجار به سلیمان بن داود می رساند ولی لوقا نسب او را به ناتان بن داود منتهی می کند. در حالی که اساساً نسب‌نامه‌های مربوط به مردان در مورد عیسی هیچ مفهومی ندارد. چون عیسی از لحاظ زیست‌شناختی بدون پدر بوده و باید این نسب‌نامه به مریم نسبت داده شود.3

·         انجیل متی آباء یوسف نجار را تا داوود ۲۵ پشت شمرده ولی انجیل لوقا چهل پشت می شمارد.و...

 

2.تناقضات در اقوالی که از مسیح نقل کرده اند:

انجیل متی از قول مسیح می نویسد:

·        «گمان مبرید که آمده ام تا تورات یا صحف انبیا را باطل سازم ، بلکه آمده‏ام تا تمام کنم، زیرا هر آیینه به شما می گویم تا آسمان و زمین زایل نشود همزه یا نقطه از تورات هرگز زایل نخواهد شد تا همه واقع شود پس هر کسی یکی از این احکام کوچکترین را بشکند و به مردم چنین تعلیم دهد در ملکوت آسمان کمترین شمرده شود»4

در صورتیکه در همین باب ذکر شده که مسیح چند حکم تورات را باطل ساخت مانند حکم طلاق تورات و ازدواج زن مطلقه که در شمار۳۱-۳۲ نسخ می کند و حکم قصاص را که در شماره۳۸-۳۹ باطل می سازد.

 

3.تناقضات در شرح حال مسیح :

·        از باب ۲۱ متی معلوم می گردد که مباحثه مسیح با یهود در روز دوم ورود او به اورشلیم بوده ولی از باب۱۱ انجیل مرقس مفهوم می شود که مباحثه او با یهود در روز سوم ورود او به اورشلیم بوده است.

 

در انجیل متی 27: 38- 44 و در انجیل مرقس 15 :27- 32 آمده که:

·        «دو دزد یکی بر دست راست و دیگری به چپش با وی مصلوب شدند... و و آنانی که با وی مصلوب شدند و او را دشنام میدادند.»

اما در انجیل لوقا 23 : 33- 44 میخوانیم :

·        «او را در آنجا با آن دو خطاکار یکی برطرف راست و دیگری بر چپ او مصلوب کردند... و یکی از آن دو خطاکارِ مصلوب بر وی کفر گفت که اگر تو مسیح هستی خود را و ما را برهان. اما آن دیگری جواب داده او را نهیب کرد و گفت: مگر تو از خدا نمیترسی؟ ... و اما ما به انصاف چونکه جزای اعمال خود را یافته‌ایم لیکن این شخص هیچ‌کار بیجا نکرده است. پس به عیسی گفت: ای سرور! مرا به یادآور هنگامی که به ملکوت خود آیی. عیسی به وی گفت: هرآینه به تو میگویم امروز با من در فردوس خواهی بود.»

 

1.  محمدی شاهد.مقاله تناقضات اناجیل.www.masihi.net)و سایت راه مسیحwww.rahemasih.blogfa.com

2.  (نساء،82)

3.   محمدی نسب، راحله،مقاله: میزان مطابقت قرآن و کتب مقدس با علم؛برگرفته از www.qclcbs.irبه نقل از: ویر، رابرت(ویراستار کلی)، جهان مذهبی(ادیان در جوامع امروز)، ترجمه عبدالرحیم گواهی، تهران، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، سال 1374ش

4. باب ۵ شماره ۱۷-۱۹

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ