بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

اعترافات 5 شخصیت مشهور مسیحی به تحریف کتب مقدس+مطالعه و دانلود کتاب

تولستوی نویسنده معروف روسی:

تولستوی می‌گوید:

من نظر خوانندگان را به این مطلب متوجه می‌سازم که در ضمن بیاناتم در تعلیمات مسیح، گمان نبرند انجیل‌های چهارگانه را کتب مقدس، محل اعتماد و عتبار می‌دانم، زیرا این مطلب توهم و گمراهی روشن است. باز همین دانشمند می‌گوید: خوانندگان کتابم بدانند اصل تعلیم حقیقی مسیح، مقدس و خوب است، اما این فقرات نوشته شده، این سفرها و حروف، اناجیل مقدسی که ما آنها را به مجرد گفته مردمان مقدس بدانیم، نیستند.

 

کلنل اینکرسال آمریکایی :

یکی دیگر از اعترافات کنندگان به تحریف عهد جدید (کلنل اینکرسال) آمریکایی است، که تحت عنوان (چه کسی عهد جدید را نوشت؟) می‌نویسد: علمای نصاری تصدیق دارند که اگر اناجیل (چهارگانه) متی، مرقس، لوقا، و یوحنا را نوشته اند باید به زبان عبری نوشته باشند... ولی یک نسخه از آن‌ها به زبان عبری یافت نشده و تمامی آنها به زبان یوناین است.

 

گنت گاتن :

(گنت گاتن) نویسنده مسیحی می‌نویسد: لیبرالیسم [1]در تلاش خود برای بیان مسیحیت اجبارا پاره‌ای از مبانی مسیحیت را تحریف کرده، محققان لیبرال، مسیحیت کنونی را با این حقیقت آشنا ساختند که: کتاب مقدس، سراسر ملهم خدا نیست[2]. کتابی که می‌خوانید : مجموعه ای از خرافات و موهومات از (کتاب مقدس!) مسیحیان است. این کتاب به خوبی ماهیت مسیحیت (دین تحریف شده) را به شما نشان می‌دهد، و ادعاهای پوچ مبلغین استعماری کلیسا را برمبلا می‌سازد.

 

 هِربرت جورج ویلز مورخ انگلیسی:

H G Wells pre 1922.jpg

 شخصیت‌های متعددی سبب تحریف در دین مسیحیّت شده‏اند. یکی از شخصیت‌های برجسته‌ی مسیحی که حتی به اعتراف نویسندگان مسیحی سبب تحریف دین مسیحیّت شده است، «پولُس»است. «ویلز» مورخ انگلیسی در این مورد می‏گوید:

همان وقت معلّم بزرگ دیگری پدیدار شد که بسیاری از چهره‏های مورد اعتماد معاصر، او را مؤسس حقیقی مسیحیّت می‏شمارند، یعنی «شاول طرسولی» یا «پولس». او یهودی‏زاده بود، هر چند برخی نویسندگان یهود آن را انکار می‏کنند، ولی شکّی نیست که او نزد استادان یهودی درس خوانده بود، جز آن که او در الهیات هلنیتی اسکندریّه متبحّر بود و متأثر از شیوه‏های تعبیر فلسفی از مکاتب هلنیتی و شیوه‏های بحث رواقیان و دارای دیدگاه دینی بود و مدت‌ها پیش از آن که نامی از یسوع ناصری شنیده شود، به تعلیم مردم پرداخته بود.[3]

 

ارنست رنان فیلسوف فرانسوی:

 

 

«رنان» نیز در این مورد می‏گوید:

برای فهم تعالیم حقیقی حضرت عیسی(علیه‏السلام) همان‌گونه که او می‏فهمید، سزاوار است در آن تفسیرها شرح‌های دروغی که چهره‌ی تعالیم مسیح را زشت ساخته و آن را زیر پرده‌ی ضخیمی از تیرگی پوشانده است، بحث و بررسی کنیم. بررسی ما به دوران پولس برمی‏گردد که تعالیم مسیح را نفهمید، بلکه آن را بر محمل دیگری حمل کرد، سپس آن را با بسیاری از سنّت‏های فریسیان و تعالیم «عهد عتیق» به هم آمیخت.

از عهد پولس بود که «تلمود» آشکار شد که به تعالیم کنیسه‏ها معروف بود، ولی تعالیم اصلی و حقیقی مسیح، صفت الهی و کمال خود را از دست داد ... و آن شارحان و مفسّران، مسیح را خدا می‏خوانند، بی آن که برای آن دلیلی بیاورند و در ادعای خود به سخنانی در پنج سِفر استناد می‏کنند، با این‏که آن سخنان کم‌ترین دلالتی بر این‏که مسیح، همان خداست، ندارد.[4]

بنابراین، وجود تحریف در دین مسیحیّت و نیز اعتراف اکثریت متفکران مسیحی و حتی اعتراف خود کتاب مقدس به این امر که این کتب بعد از ظهور حضرت عیسی(علیه‏السلام) توسط انسانهای عادی به رشتهی تحریر در آمده است، امری مسلم و مورد قبول می‏باشد.

 

[1] . به مکتبی گفته می‌شود، که در بین پیروان کلیسا بوجود آمد و عقاید و احکام را بازیچه خود قرار داد. این مکتب از قرن12 میلادی شروع به کار نموده و رهبران مشهور آن (لوتر) و (یکلف) (مان هوس) و... بوده‌اند (تاریخ اصلاحات کلیسا)

[2] . شماره6 و7 سال14 «نور عالم» به نقل از کتاب به سوی اسلام یا آیین کلیسا؟

[3] . عبدالعزیز توفیق جاوید، معالم تاریخ الانسانیة، لجنه‌التألیف و الترجمه و النشر، قاهره، بی‌تا، ج3، ص 705، به نقل از محمد قطب، سکولارها چه می‏گویند؟، جواد محدثی، موسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، بی‌جا، 1379، ص14-15.

 [4]. محمد ابو زهره، محاضرات فی النصرانیة، ص 215، به نقل از محمد قطب، سکولارها چه می‏گویند؟، ص17-18.

 

منابع:

1.کتاب خرافات در مکتب مسیحیان
مشخصات کتاب:
مولف : آیت الله العظمی سید محمد حسینی شیرازی(ره)

مطالعه کتاب

دانلود کتاب با انواع فرمتها (برای استفاده در انواع موبایل ، تبلت و کامپیوتر)

 

2:مقاله: آیا تحریف مسیحیت به منزله‏ی تحریف تمام ادیان است؟!

دکتر سیدمحمود نبویان/ بررسی ادعای روشنفکران به اصطلاح دینی(7)؛
 

 

سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/27204
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

سلام علیکم
باز هم ممنون و تشکر از الطاف شما!
موفق و پیروز و سربلند باشید .
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ