بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

دلایل عدم اعتبار کتب مقدس مسیحیان!

عدم اعتبار1کتب مقدس! عدم اعتبار دین مسیحیت

اعتبار هر دینی وابسته به اعتبار منبع آموزه های آن دین است و اگر آن منبع معتبر نبود اعتبار آن دین هم زیر سؤال میرود! کلیسای مسیح برای کتب مقدس اعتبار کامل و تام را قائل است و معتقد است که کتاب مقدس به طور کامل و تحتاللفظی الهام گردیده و نفس خدا در آن دمیده شده است!!!.2 در کتاب مقدس نیز این مطلب بیان شده است« تمامی کتب الهام خدا است.3

ولی نه تنها دلیلی بر الهامی بودن و اعتبار آنها وجود ندارد بلکه شواهد بسیاری بر جعلی بودن قسمت اعظمی از کتب مقدس موجود است که اعتبار کل آنرا زیر سؤال می‏برد از جمله:

1.      حواری نبودن  عمده نویسندگان عهد جدید

2.      وجود اناجیل متعدد همراه با تفاوت های عمده !!

3.      عدم وجود دلیل برای حجیت دادن به کتاب مقدس

4.      هموار بودن زمینه برای تحریف کتاب مقدس

5.      شک در استناد و نگارندگان کتاب مقدس

6.      وجود تناقض در اناجیل متعدد

7.      اشتباهات اناجیل در نقل مطالب تورات و صحف انبیا!!!

8.      مخالف بودن با عقل و یافته های علمی روز

نا گفته نماند که بیشتر اشکالات فوق مشترکا هم بر دین یهود وارد است و هم بر مسیحیت!! بر این در حالی است که هیچ کدام از این اشکالات بر قرآن کریم و اسلام وارد نیست!

انشاءالله به زودی به توضیح موارد فوق خواهیم پرداخت!


1. و اینکه آیا همه کتب مقدس ،کلام خداست؟!

2.  (الهیات مسیحی/ هنری تیسن/ فصل هفتم، ص62)

3.. (دوم تیموتائوس3 :16)

سلام بگید ببینم قرآن شما تمام تردید ها را در مورد این کتاب ها برمیدارد ولی شما مسلمان ها واقعا حرف کتابتان را زیر پا میگذارید بگید ببینم قرآن در سوره یونس ایه ی 94 به محمد میگه اگر نسبت به فرستاذه ما شک دارید پس واقعیت را از تورات و انجیلی که در دست مسیحیان و یهودیان است جویا بشو اگر این کتاب ها در زمان محمد تحریف میشد محمد هرگز به این کتاب ها اعتماد نمیکرد در ضمن این ملا ها به شما نگفته که محمد و همسرش خدیجه سال های سال در مکه به کلیسا می رفت اینو از کتاب های قدیمی اسلامی میتوان یافت. دستکاری تورت و انجیل قبل از حیات او نیز نمیتوانست اتفاق بیفته زیرا هر پیامبری پیامبر قبلی خود و کتابش را تصدیق میکند . دستکاری تورات و انجیل بعد از حیت مد نیز نمیتوانست اتفاق بیفته زیرا قرآن میگه که توارت و انجیل نور و راهنمایی و حیات مردمند 
میخوام به شما بگم کدام عقل کلی قبول میداره که خدا اجازه بده کلامش را عوض کنند 
شما مسلمان ها چرا این کار ها را میکنید به جای پخش تهمت های ناروا نیاز دارید که این کتاب ها رو بنویسید در ضمن شما به مامسیحیان میگید که در ممیحیت سکس آزاد است در کتاب مقدس هر گونه رابطه ی جنسی قبل از ازدواج رد میشه و حتی ازداج موقت (سیقه) نیز زنا نامیده میشه  شما در کتاب ممقدس نمیتوانید حتی یک آیه آن چنانی پیدا کنید که حکم قتل دیگران را بده تمام انجیل ما را تشویق میکنه که به محبت و مهربانی دیگران بشتابیم آیا این کار بدیه که انجیل میگه در ضمن کل قرآن قست هایی از انجیل را به خود گرفته و اندکی نیز دیگران بهش اضافه کردند
سلام
قرآن انجیل و تورات واقعی را قبول دارد نه اینی که در دست مسیحیان و یهود هست که خودشان هم قبول دارند که آیات خداوند نیست و تحریف شده است.
که البته در همین کتابها هم بشارت به پیامبر موعود وجود دارد که متاسفانه اهل کتاب آن را قبول نکرده اند.
در ضمن آیه مذکور چیز دیگری می گوید:
فَإِنْ کُنْتَ فِی شَکٍّ مِمَّا أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ فَاسْأَلِ الَّذِینَ یَقْرَءُونَ الْکِتَابَ مِنْ قَبْلِکَ ۚ لَقَدْ جَاءَکَ الْحَقُّ مِنْ رَبِّکَ فَلَا تَکُونَنَّ مِنَ الْمُمْتَرِینَ

و اگر از آنچه به سوى تو نازل کرده‏ ایم در تردیدى از کسانى که پیش از تو کتاب [آسمانى] مى‏ خواندند بپرس قطعا حق از جانب پروردگارت به سوى تو آمده است پس زنهار از تردیدکنندگان مباش.

امام هادی (علیه‌السلام) فرمود: مخاطب در آیه «فَإِنْ کُنْتَ فِی شَکٍّ مِمَّا أَنْزَلْنا إِلَیْکَ فَسْئَلِ الَّذِینَ یَقْرَؤُنَ الْکِتابَ مِنْ قَبْلِکَ»، رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) است، ولى آن جناب نسبت به آنچه به وى وحى شده بود شک و تردید نداشت، و لیکن از آنجا که جاهلان مى‏پرسیدند چطور شد که خدا فرشته‏اى به سوى ما مبعوث نکرد و چگونه فردى مبعوث کرده که در بى نیاز نبودن از خوردن و نوشیدن و راه رفتن در بازارها مثل همه مردم است لذا خداى سبحان به پیامبرش وحى کرد (که اگر ادله تو براى آنان قانع کننده و مؤثر واقع نشد، این دلیل را برایشان بیاور) که نخست اهل کتاب را نزد خود و ایشان حاضر سازى، و در پیش روى این جاهلان از اهل کتاب بپرسى مگر پیامبران شما غیر بشر بودند؟ و مگر غذا نمى‏خوردند و نوشیدنى نمى‏نوشیدند؟ و مگر در بازارها قدم نمى‏زدند؟! (وقتى همه گفتند: آرى، پیامبران ما همه از جنس بشر بودند و همه این لوازم بشرى را داشتند، آن وقت به ایشان بگو) خوب، پیغمبر شما هم فردى مانند آن پیامبران است، و من نیز مثل آنها هستم. (ادامه روایت در توضیحات آمده است.)
منبع : ترجمه المیزان، ج:‏10، ص: 191 و 192

نکته بعدی اینکه در صدر اسلام و پیش از آن هیچ گونه کلیسا یا کنیسه ای در مکه وجود نداشته تا حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و همسر گرامیشان ام المومنین خدیجه سلام الله علیها به آنجا بروند و این حرف شما دروغ و حرفی است بی سند و دلیل.
اینکه هر پیامبری پیامبر قبلی و کتاب آسمانی او را تایید کنید هیچ منافاتی ندارد با اینکه کتاب موجود تحریف شده باشد.
در ضمن شما بر علیه ماهستید یا با ما؟!! اگر تایید پیامبر پیشین از جانب حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله برایتان مهم و مقبول است چرا رد ایشان بر دین آنها را قبول نمی کنید؟!
 لطفا به این مطالب مراجعه کنید:

تحریف قرآن؛ حقیقت یا ادعایی پوچ!

از جمله مسائلی که مسلمانان به آن اعتقاد راسخ دارند مصونیت قرآن از تحریف و دگرگونی است؛ برخلاف دیگر کتب آسمانی از جمله تورات و انجیل، که به تحریف آن در منابع گوناگون اذعان شده است. اما آنچه در این مقاله مورد بحث و بررسی است توجه به این نکته است که قرآن کتابی مربوط به 1400 سال پیش است و شاید دور از عقل نباشد که برخی آیات آن دستخوش تغییر توسط کاتبان و نسخه نو یسان، بعد از وفات پیامبر (صلی الله علیه و آله) قرار گرفته باشد.

برای بحث در این موضوع باید به مفهوم «تحریف» در گستره معنای قرآنی اشاره کرد. تحریف به 2 گونه قابل دسته بندی است :

1. تحریف لغوی به معنای تبدیل کلام خدا به کلمه‌ای از بشر با افزودن یا کاستن برمتن قرآن.

2. تحریف معنوی به معنای تفسیر نادرست آیه به وجه مورد پسند مفسر. این نوع تحریف که علما از آن با عنوان تحریف معنوی یادمی کنند درقرآن وجود دارد : (وَ قَدکانَ فَریقٌ مِنهُم یَسمَعونَ کَلامَ اللهِ ثُمََّ یُحَرِِّفوُنَهُ مِن بَعدِماعَقَلوُهُ) گروهی از آنان کلام خداوند را شنیده و به دلخواه خود تحریف می‌کنند با آنکه در کلام خدا تعقل کرده و معنی آن را دریافته‌اند. یعنی بعد از آنکه دانستند معنای حقیقی برخلاف مصالح ایشان است، آن را به نفع مقاصد خود تغییر داده و تحریف نمودند.

در اینجا سؤالی به ذهن میرسد و آن اینکه با توجه به آیه مذکور، آیا باید بپذیریم که در قرآن نیز همانند تورات و انجیل، تحریف وجود دارد؟

در پاسخ باید گفت: تحریف لغوی در قرآن (جا بجایی و تبدیل کلام خدا به کلمه‌ای از بشر با افزودن یا کاستن)، هرگز رخ نداده و نخواهد داد. اما به شهادت خود قرآن در آیه مذکور، تحریف معنوی (تفسیر نادرست آیه به وجه مورد پسند مفسر)، در قرآن وجود دارد.

درباره تحریف لغوی برخی اسلام شناسان غربی و افرادی که خواهان خدشه دار کردن چهره اسلام عزیز، هستند، ادعا کرده‌اند که تحریف لغوی نیز در قرآن رخ داده است. اما ادلّه فراوانی وجود دارد که خط بطلانی است بر ادعای سست تحریف لغوی قرآن. در این مقاله به برخی از این دلایل اشاره می‌کنیم :

 

1. جنبه اعجاز قرآن

قرآن دارای سبک و روش منحصر به فردی در نگارش است. اسلوب کلامی قرآن به گونه‌ای است که هیچ بشری قادر نیست همانند قرآن جمله یا سخنی بیافریند. چنانکه خداوند می‌فرماید : «و إن کُنتُم فی رَیبٍ مِمّا نَزَّلنا عَلی عَبدِنا فَأتوا بِسورةٍ مِن مِثلِهِ» 2 اگر به آنچه بر پیامبر خود فرستادیم شک دارید، پس یک سوره همانند آن بیاورید. سپس در سوره إسرا تلاش بشر و حتی همه مخلوقات برای آوردن همانند قرآن را محال می‌داند : «قُل لَئِنِ اجتَمَعَتِ الإنسُ و الجِنُّ عَلی أن یَأتوا بِمِثلِ هذا القُرآنِ لایأتونَ بِمِثلِهِ وَ لَو کانَ بَعضهُم لِبَعضٍ ظَهیراً» 3 بگو (ای پیامبر)، اگر جن و انس متفق شوند تا همانند این قرآن کتابی بیاورند، هرگز نتوانند. هرچند همه پشتیبان یکدیگر باشند.

بنابراین؛ با توجه به عدم توانایی بشر در خلق کلامی همانند کلام خداوند، پس امکان تحریف لغوی (جابجایی، افزودن یا کاستن بر کلام خدا)، در قرآن وجود نخواهد داشت

 

2. آیه حفظ

قرآن، کلام خداوند تبارک و تعالی است تاهدایتی باشد برای بشر. بنابراین اگر این کتاب، کتاب هدایت است؛ حکمت خداوند اقتضاء می‌کند آنچه جهت هدایت بشر فرستاده، حفظ کند، چرا که اگر در قرآن تغییر و انحرافی از کلام خدا روی دهد منجر به انحراف بشر از صراط حق و هدایت می‌شود.

خداوند در قرآن خود را حافظ و نگهبان این کتاب معرفی می‌کند و می‌فرماید : «إنّا نَحنُ نَزَّلنا الذِّکرَِ وَ إنّا لَهُ لَحافِظونَ» 4 همانا ما قرآن را بر تو نازل کردیم و یقیناً آن را حفظ خواهیم کرد.

مفسران پیرامون شأن نزول آیه حفظ می‌گویند: پیامبر (صلی الله علیه و آ له) از اینکه دنیاپرستان قرآن را پس از ایشان مورد کم توجهی قرار دهند و قرآن نیز به سرنوشت کتب آسمانی چون تورات و انجیل دچار شود، بیمناک بود. تا اینکه خداوند با نزول این آیه‌ی شریفه، پیامبر (صلی الله علیه وآله) را به حفظ و حراست قرآن ازدستبرددشمنان، اطمینان بخشید.

بنابراین؛ این آیه کریمه، ماندگاری قرآن و سلامت آن را از مواجهه با هر رخدادی که بقایش را به خطر اندازد، تضمین کرده است و یقیناً وعده خداوند بر حفظ و حراست از قرآن، تخلف ناپذیر است : «إنَّ اللهَ لایُخلِفُ المیعادَ» 5

 

3. نفی باطل از قرآن

علماء اسلامی معتقدند هیچ سخن بیهوده و باطلی در قرآن راه نیافته است. آن‌ها این ادعای خود را به آه‌ای از قرآن مستند می‌کنند : «إنَّه لَکِتابٌ عَزیزٌ لایَأتیهِ الباطِلُ مِن بَینِ یَدَیهِ وَ لا مِن خَلفِهِ تَنزیلٌ مِن حَکیمٍ حَمید ٍ» 6 این کتاب حقیقتاً صاحب عزت و جلال است هرگز از پیش و پس این کتاب، باطل آشکار نشود، زیرا آن فرستاده خداوند حکیم و ستوده است.

این آیه به صراحت بیان می‌کند که هیچ سخنی غیر از کلام نورانی خداوند در قرآن راه نیافته است. با این وجود چگونه می‌توان ادعای کسانی که قائل به تغییر و تحریف قرآن هستند؛ باور کرد؟ در این آیه خداوند خود را با دو وصف «حکیم» و «حمید» یاد کرده است. حکمت خداوند و ستایش او براین وصف، اقتضا می‌کند تا حفظ و حراست از قرآن را برای همیشه تضمین کند تا هیچ سخن لغو، بیهوده و باطلی در آن راه نیابد و از نورانیت و حقانیت کلام خدا کاسته نگردد.

 

4. توصیه معصومین به عرضه‌ی روایات بر قرآن

در روایات فراوانی از ائمه ی معصومین، تصریح شده است هنگام مواجهه با روایتی که در نقل آن از معصوم شک دارید، روایت را به قرآن عرضه کنید. اگر موافق قرآن بود آن را بپذیرید و اگر موافق و مطابق با قرآن نبود آن را قبول نکنید. پیامبر اکرم می‌فرماید: «إذا حَدَّثتُم عَنّی حَدیثاً فَأعرِضوا عَلی کِتابِ اللهِ إن وافَقَ فَأقبِلوهُ وَ إن خالَفَ فَرُدّوهُ» 7

بنابراین؛ اگر قرآن کتابی بود که در آن باطل راه یافته بود، هیچ یک از معصومان قرآن رابعنوان معیاری برای شناخت حدیث صحیح از غیر صحیح ارائه نمی‌دادند. وجود روایات بسیاری با موضوع «عرضه روایات بر قرآن» ما را به این نکته می‌رساند که قرآن کلام خدا و کتاب راستین و محکمی است که هیچ گونه باطل، نقصان یا فزونی از سوی بشر در آن وجود ندارد تا از اعتبار آن بکاهد.  

نتیجه گیری

با توجه به ادله‌ی ارائه شده، می‌توان با اطمینان کامل ادعا کرد که هیچ‌گونه تحریف لغوی در قرآن روی نداده است و سخن اسلام شناسان غربی مبنی بر وجود تحریف لغوی در قرآن گزافه‌ای بیش نیست.

اما تحریف در معنای دوم که از آن به عنوان تحریف معنوی یاد کردیم همان تفسیر به رأی است یعنی تطبیق کلام خداوند با مصالح و منافع شخصی مفسر؛ این نوع تفسیر یا همان تحریف معنوی کلام خداوند، ازجمله مسایلی است که بزرگان دین، مفسران را به شدت از آن نهی می‌کنند.

 

پی نوشت ها :

1 .سوره مبارکه بقره / آیه 75

2 .سوره مبارکه بقره/ آیه 23

3 .سوره مبارکه اسراء /آیه 88

4 .سوره مبارکه حجر/آیه 9

5 .سوره مبارکه رعد/آیه 31

6 .سوره مبارکه فصلّت /آیات 41-42   

7 . الکافی /ج 1 کتاب فضل العلم /باب 23/ص 69

 

درود خدا بر شما.
شما نوشته اید که متون انجیل با علم امروز مخالف است این صحیح است اما این شامل قران هم می شود کلماتی در قران هست که با علم نمی توان انها را توضیح داد چون علم فقط مادیات را تشریح می کند نه متافیزیک را. کلماتی مانند وحی در فران هست که در چهار چوب علم نمی گنجد. ممنون
سلام بر شما
همانطور که اشاره کردید در چهار چوب علم نگنجیدن با غیر علمی بودن و ضد بودن با علوم (در مواردی که در چارچوب علم میگنجد) متفاوت است. 
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/26348
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی

سلام علیکم
باز هم ممنون و تشکر از الطاف شما!
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ