بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

وضعیت مهاجران در آمریکا+تصاویر

هرساله بسیاری از مردم به دلایل متفاوت از کشور خود به دیگرکشورها مهاجرت می‌کنند تا وضع بهتری برای زندگی بیابند. یکی ازکشورهایی که هدف بسیاری از مهاجران از سراسر دنیاست، آمریکاست. اما بر مهاجران به آمریکا چه می‌گذرد؟ با گزارش ویژه مشرق همراه باشید تا به آن سوی سکه حقوق بشر غربی هم نگاهی بیندازیم.
مسیحیت شناسی به نقل از گروه گزارش ویژه مشرق- بررسی مفهوم عدالت و فرصت مساوی همواره امری خطیر و دشوار بوده است و این سختی در مورد وضعیت کسانی که از خانواده و سرزمین مادری خود به کشور دیگری مهاجرت می کنند  چندین برابر می شود. هر ساله بسیاری از مردم بدلایل متفاوت از خانه و کاشانه خود به سرزمین های دیگر مهاجرت  می کنند تا به وضعیت بهتری از زندگی گذر پیدا کنند .یکی از کشورهایی که هدف اصلی مهاجرین از سراسر دنیا قرار می گیرد ایالات متحده امریکا می باشد.

تصاویرمکه و مسجدالنبی(ص) از فضا

فضانورد مشهور روسی تصاویر شگفت انگیزی از کعبه مشرفه و مسجدالنبی(ص) را از ایستگاه فضایی بین المللی منتشر کرد.
به گزارش مسیحیت شناسی به نقل از شبستان، سایت «علم مفید» به زبان انگلیسی برای نخستین بار تصاویر فضایی شگفت انگیزی را از مکه مکرمه و مدینه منوره منتشر کرد.

آنتون اشکاپلروف، فضانورد روسی از ایستگاه فضایی بین المللی این تصاویر را گرفته و در «تویتر» خود قرار داده است. در زیر این تصاویر نوشته شده است: چشم انداز شگفت انگیز شب مکه مکرمه و مدینه منوره که از ایستگاه فضایی بین المللی گرفته شده است.



در این تصاویر نوری درخشان را از کعبه مشرفه و  مسجدالنبی(صل الله و علیه و آله و سلم) مدینه منوره می توان ملاحظه کرد.

آنتون اشکاپلروف، خلبان سابق نیروی هوایی روسیه بوده است و بیش از یک بار تاکنون به ایستگاه فضایی بین المللی اعزام شده است و تصاویر زیبا و شگفت انگیزی نیز از وی در شبکه تویتر منتشر شده است.

منبع:شبستان

مستشرقان هدایت یافته

 

عناوین موجود در این مقاله:

چکیده

کلید واژگان

مقدمه

1. آنسلم تورمیدا (1342-1352)

2. فرانسوا ماری ولتر (1694)

3. فونس اتین دینته (1861-1929م)

4. هاری سانت فیلپی (1885-1960م)

5. محمد اسد (لیوپولد وایس)

6. موریس بوکای (1920)

7. مراد ولفرید هوفمن (1931م)

8. تسویتان تیوفانوف

9. ادواردو آنیلی ایتالیایی

10. ابراهیم خلیل فیلوبوس

11. والریاپوروخوا

12. عبدالکریم جرمانوس

13. مارگرت مارکوس (1934)

14. ر. ج. فلورز

15. میشو بیللر

16. تامس بالنیتن اروینگ

نتیجه

چکیده:

مستشرقان معمولاً با انگیزه‌های گوناگون از جمله انگیزه‌های استعماری، سیاسی، تبشیری و... و عمدتاً با پیش داوری منفی و پیش‌فرض‌های نادرست پیرامون اسلام، قرآن، حدیث، سیره و دیگر موضوعات و مسائل مرتبط به تحقیق پرداخته‌اند و چنین انگیزه‌ها و رویه‌هایی از سوی آنان همچنان ادامه دارد، ولی در میان آنان افرادی بوده و هست که به مطالعه قرآن و اسلام پرداخته و در اثر تحقیقات خود به دین مبین اسلام گرویده‌اند و چه بسا زمینه گروش دیگران به دین اسلام را فراهم کرده‌اند. ضمن اینکه آثاری را نیز در معرفی اسلام و آموزه‌های آن به رشته تحریر در آورده‌اند.

در این نوشتار، شانزده تن از مستشرقانی که به اسلام مشرف شده (مستشرقان مسلمان) و پذیرش اسلام آنان نیز در معرفی اسلام به دیگران تأثیرگذار بوده، به اختصار معرفی شده‌اند. همچنین برخی از آثار نگاشته شده از سوی آنان در علوم مختلف اسلامی و نیز آثاری که نحوه پذیرش اسلام خویش را در آن شرح داده‌اند، معرفی شده است.

مقاله: نقد دیدگاه مستشرقان درباره جنگ‌های پیامبر اعظم

عناوین مطالبی که در این مقاله می‌خوانید:

چکیده

درآمد

اهداف جنگ‌های پیامبراکرم  صلی‌الله علیه و آله  از منظرمستشرقان

1. تأمین زندگی و معیشت مسلمانان

2. اشباع روحیه جنگ‌طلبی تازه مسلمانان

3. اعمال خشونت بر غیر مسلمانان‌ و گسترش اسلام

4. انتقام و تسویه حساب با مخالفان

5. دفاع از اسلام و مسلمانان

دسته‌بندی کلی دیدگاه‌های مستشرقان

ارزیابی دیدگاه مستشرقان از منظر قرآن

جهاد برنامه دفاعی اسلام

دلایل دفاعی بودن جهاد از منظر قرآن

1. محدودیت جذب نیرو و تجهیزات نظامی

2. ممنوعیت جنگ با غیر متجاوزان

3. وجوب زندگی مسالمت‌آمیز با کفار و مشرکان غیر معاند

جنگ‌های مشروع از نظر قرآن

1. جنگ دفاعی

2. جنگ با مشرکان، کفار محارب و معاند

3. جنگ با منافقان

4. جنگ با پیمان شکنان خیانت‌کار

5. جنگ با اهل بغی

6. جنگ برای نجات ستم دیدگان

7. جنگ برای احقاق حق الله و حقوق انسانی انسان‌ها

دو تبیین برای جهاد ابتدایی

نتیجه

 

چکیده

اهداف پیامبر اکرم  صلی‌الله علیه و آله  از غزوات و سرایا مسئله‌ای است که مورد توجه مستشرقان قرار گرفته و آثار زیادی را درباره آن خلق کرده‌اند. اکثر مستشرقان اهداف جنگ‌های پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و آله و سلم را مادّی و در راستای جنگ‌ها، غارت‌های بدوی و سلطه سیاسی و اقتصادی پیامبر بر دیگران می‌دانند. این نوشتار، پس از گزارش طبقه‌بندی‌شده دیدگاه مستشرقان، دیدگاه آنان را از منظر قرآن کریم به‌عنوان نقشه راه پیامبر اعظم صلی‌الله علیه و آله و سلم بررسی کرده و سه دلیل برای دفاعی بودن قانون جهاد در اسلام ارائه کرده است و ناسازگاری دیدگاه مستشرقان با تعالیم قرآن را به اثبات رسانده است. این سه دلیل عبارت است از: محدود شدن تقویت نیروهای نظامی و امکانات جنگی به دفاع از کیان اسلام و مسلمانان؛ مقید شدن دستور جهاد به کفار محارب و معاند و وجوب همزیستی مسالمت‌آمیز با اهل کتاب و مشرکان غیر معاند.

آمریکا؛ چند همسری ممنوع، همجنس‌گرایی مجاز +عکس

هنرپیشه مشهور آمریکایی که با چهار زن زیر یک سقف زندگی می‌کند، در دادخواستی خواهان لغو قانون ممنوعیت چند همسری در این کشور شده است.

به گزارش مسیحیت شناسی به نقل از العالم، کودی براون، بازیگر معروف سینما و تلویزیون آمریکا که چهار زنی را که با آنها زیر یک سقف زندگی می کند "همسران" خود می داند، به دنبال اعتراض دادستان کل ایالت یوتا به حکمی که پیشتر دادگاه بدوی به نفع او صادر کرده بود، این بار برای رسیدن به "حق" خود به دادگاه تجدید نظر شکایت کرد.

بررسی ادعای حق تاریخی یهود بر سرزمین فلسطین

پرسش: ادعای حق تاریخی یهود بر سرزمین فلسطین چقدر می تواند مورد استناد قرار گیرد و آیا چنین ادعایی صحیح است؟

پاسخ: ادعای اسرائیل مبنی بر حق تاریخی بر فلسطین، برای اولین بار به وسیله سازمان صهیونیسم جهانی به شورای عالی نیروهای متفقین در کنفرانس صلح پاریس در سال 1919 تسلیم شد. این سازمان در یادداشتی که در تاریخ 3 فوریه 1919 به شورای عالی نیروهای متفقین در این کنفرانس داد، قبول راه حلی را پیشنهاد کرد که بدان وسیله نیروهای متفق، حاکمیت تاریخی مردم یهود را بر سرزمین فلسطین و حق آنها را برای بازسازی این کشور به عنوان وطن ملی به رسمیت بشناسند.1

ادعای صهیونیستی مبنی بر حق تاریخی قوم یهود بر فلسطین کاملاً بی اساس است، زیرا پیش از بنی اسرائیل اقوام دیگری مانند کنعانیان، حتیان در حوالی شهر هبرون، عموئیان در ناحیه عمان، موآبیان در شرق بحرالمیت، ادومیان در جنوب شرقی زندگی می کردند. همزمان با ورود عبرانی ها، فلسطینیان نیز از سوی دریای اژه رسیدند و بین منطقه کارمل و صحرا ساکن شدند. کسانی که امروزه، به نام فلسطینی شناخته شده اند فقط از نسل عرب ها نیستند بلکه از نسل کنعانیان هستند که از 5000 سال پیش در آنجا زندگی می کردند. آنان همچنین از اسلاف پارسیان، یونانیان، رومیان، عرب ها، ترک ها، حتیان و مصریان هستند.

گزارش تصویری از بزرگترین مرکز فساد و همجنس بازان جهان در تل آویو

زن‌ها در سرزمین‌های اشغالی به ابزاری پرسود برای تجارت و صنعت گردشگری رژیم صهیونیستی تبدیل شده‌اند به همین واسطه شهرک صهیونیستی "تل‌آویو"، این روزها به دلیل اشاعه فساد و فحشا در این منطقه به "مرکز همجنس‌گرایان جهان" تبدیل شده‌ است.تل‌آویو به جایی معروف است که خواب در آن معنی نداشته و تمام ساعات روز بیدار است.
 
بزرگترین مرکز فساد و همجنس بازان در جهان (عکس)
 
اما چه ویژگی‌هایی تل‌آویو را متمایز می‌سازد؟
 
در زیر به برخی از ویژگی‌های شاخص تل‌آویو اشاره شده است که به طور مفصل به آن‌ها پرداخته خواهد شد:‌
 
* تل‌آویو مرکز همجنس‌گرایان دنیا معرفی شده است.
 
* بیشترین خانه‌های فساد دنیا در تل‌آویو قرار دارند.
 
* تل‌آویو با مرکز قمار دنیا یعنی "لاو‌وگاس" مقایسه می‌شود.
 
بزرگترین مرکز فساد و همجنس بازان در جهان (عکس)
 
* ماهی یک میلیون نفر به خانه‌های فساد در این شهرک صهیونیستی نشین می‌روند.
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ