بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

درباره انجیل برنابا و تفاوتهای آن با اناجیل رسمی

احتمالاً شما کتاب انجیل را که کتاب مقدس مسیحیان است، دیده اید و میدانید انجیل کنونی از چهار انجیل با نامهای انجیل لوقا، انجیل یوحنا، انجیل مرقس، انجیل متی تشکیل شده، ولی چیزی که احتمالاً شما نمیدانید، این است که انجیلهایی که وجود دارد، فقط همین چهار انجیل نیست، بلکه شمار انجیلها بیشتر از هفده تاست که هر کدام از آنها را مثل همین چهار انجیل، شاگردان حضرت عیسی (علیه السلام)  نوشته اند که بیشتر آنها درباره زندگی حضرت عیسی(علیه السلام) و بیان حرفهای ایشان است. در برخی انجیلها، کارهای عیسی (علیه السلام) در شهر جلیل پنهان شد. در صورتی که در انجیل یوحنا، کارهای عیسی(علیه السلام) در یهودیه مطرح شده است. ولادت معجزه آسای عیسی(علیه السلام) در انجیل مرقس وجود ندارد و تبار عیسی(علیه السلام) را به داود میرساند، در صورتی که در انجیل متی و انجیل لوقا چنین نیست. اختلاف در تاریخ ولادت عیسی(علیه السلام) نیز در این دو انجیل دیده میشود. اختلاف در رسالت عیسی(علیه السلام) هم قابل مشاهده است که همه اینها نشان میدهد این انجیلها ساخته ذهن نویسنده های آنهاست که هرکدام با توجه به فهم خودشان این مطالب را نوشته اند.که قبلا هم به این مطلب اشاره شده است!

جالب است بدانید انجیلهای دیگری هم وجود دارد که بر اثر اختلافهایی که بین بزرگان مسیحیت، پس از حضرت عیسی(علیه السلام) پدید آمد، بسیاری از آنها نابود شد. در سال 325 میلادی، یاران و پیروان پولس فرمان سوزاندن انجیل های چهارگانه یونانی، از جمله تنها انجیلی را که به زبان آرامی ـ زبان حضرت مسیح(علیه السلام) نوشته شده بود، صادر کردند!!!!.

مجمع کلیسا نیز بر عقیده تثلیث که کاهن اسکندری اشکاسیوس، ابداع کرده بود، به عنوان مهم ترین باور آیین مسیحیت تکیه کرد. همچنین زاد روز مسیح(علیه السلام) را به 25 دسامبر تغییر داد!!!! تا با روز تولد الهه خورشید و میترا هماهنگ باشد و روز عبادت هفتگی را از شنبه به یکشنبه تغییر داد!!!.

یکی از انجیلهایی که در چند قرن اخیر کشف شد و جنجالهای بسیاری در اروپا به پا کرد، انجیل برناباست که اکنون ترجمه های آن به زبانهای مختلف وجود دارد. این انجیل یکی از انجیلهای مشهوری است که گروههای گمراه مسیحیی در قرن سوم میلادی آن را ممنوع اعلام کردند و بسیاری از نسخه های آن را سوزاندند.

هنوز هم برای بسیاری از پژوهشگران مسیحی جای تعجب است که چهطور رساله های پولس و لوقا که هیچیک مسیح(علیه السلام) را ندیده اند، معتبر به شمار می آید.

 

برنابا کیست؟

در کتابهای مقدس، برنابا اینگونه معرفی شده است: نام واقعی برنابا، ژوزف(یوسف) بن لووی بن ابراهیم است. وی مزرعه اش را فروخت و آن را خرج شاگردان مسیح کرد. پرهیزکار و درستکار بود. هنگامی که پولس ادعا کرد، مسیح را دیده و به اورشلیم بازگشت تا به شاگردان نزدیک شود، برنابا مسئولیت معرفی او را به شاگردان بر عهده گرفت. برنابا برای تبلیغ، مردی نیکوکار و صالح بود. بنابراین، جمع قابل توجهی به خدا ایمان آوردند. سپس به همراه پولس، یک سال کامل به طرسوس رفت. (اعمال 15/29)

برنابا برای تبلیغ مسیحیت (علیه السلام) بسیار کوشید. مورخان می گویند، او در سال 61 م. در قبرس درگذشت. بت پرستان او را سنگسار کردند و پسر خواهرش، مرقس انجیلی او را به خاک سپرد.

 

انجیل برنابا

از برنابا انجیلی بر جا ماند که در آن سخنان حضرت عیسی(علیه السلام) را برای آیندگان ثبت کرده است. در سال 366 میلادی، فرمانی از سوی پاپ دماسوس، درباره نخواندن کتاب انجیل برنابا صادر شد. مجلس کلیسا های غربی نیز در سال 382 میلادی و پاپ انوسنت در سال 465 و پاپ گلاسیوس اول در سال 492 میلادی، مطالعه برخی انجیل ها را تحریم کردند که انجیل برنابا جزو این انجیل ها بود.

انجیل برنابا تا سال 325 میلادی، در کلیساهای اسکندریه خوانده میشد. در همین سال، شورایی شکل گرفت و فرمان داده شد، همه انجیلهایی که به زبان عبری اند، نابود شود. مرگ، جزای کسانی بود که در خانه هایشان چنین انجیلهایی پیدا میشد، در حالی که اسناد نشان میدهد، در قرن اول و دوم میلادی، از این انجیل بسیار استفاده میشده است.

پاپ در سال 383 میلادی، نسخه ای از انجیل برنابا را در کتابخانه شخصی خویش گذاشت که قرنها آنجا ماند. تا اینکه فرامینو راهب ایتالیایی، در پایان قرن شانزدهم، به نسخه ای از آن در کتابخانه «پاپ استکوس پنجم» در واتیکان دست یافت و آن را پنهان کرد و سرانجام اسلام آورد و دیگر نامی از این نسخه برده نشد.

نسخه ای که اکنون منتشر شده و ترجمه های آن در دست است، نسخه ای است که در سال 1709میلادی، کریمر، یکی از مستشاران تزار روسیه آن را کشف کرد که در سال 1738 میلادی، این نسخه به وین منتقل شد. این نسخه در 225 صفحه، در دو جلد و به زبان ایتالیایی نوشته شده است و یک قرن پیش به عربی، سپس به زبان فارسی ترجمه شد.

نسخه ای دیگر از این انجیل در سال 2000 میلادی توسط پلیس ترکیه از دست قاچاق فروشان پیدا شد و تاکنون در کشور ترکیه نگهداری می‌شود.

دولت ترکیه تا سال 2008 سکوت کرده و در این سال‌ها موفق نشدند آن را پنهان کنند یا بفروشند و اکنون در دست خودشان است و در مقالاتی که از سال 2008 تا 2013 منتشر شد آمده است که پاپ درخواست مطالعه این انجیل را داشته است . بعضیها هم علت استعفای پاپ بندیکت شانزدهم را مطالعه این کتاب می دانند.

 

تفاوتهای اساسی

انجیل برنابا با دیگر انجیلهای چهارگانه که اکنون مسیحیها از آن استفاده میکنند، اختلافهایی اساسی دارد که برخی اختلافها را برمیشماریم:

1- الوهیت عیسی و پسر خدا بودن او انکار شده است.

2- ابراهیم خلیل، اسماعیل را به قصد قربانی به قربانگاه برد، نه اسحاق را.

3- مسیح موعود، یشوع یا عیسی نیست، بلکه محمد(صلی الله علیه و آله) است.

4- عیسی کشته نشد، بلکه یهودای اسخریوطی کشته شد.

در انجیل برنابا، بارها به آمدن پیامبر اسلام(صلی الله علیه و آله) اشاره شده و بارها درباره اتفاقات آینده، چون ظهور منجی، عالم بشریت حضرت مهدی (عجل الله تعالی فرجه الشریف) سخن گفته شده است. این انجیل با اینکه پیش از ظهور پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) نوشته شده است، اما در بخشهای مختلف از زبان حضرت عیسی(علیه السلام)  به آمدن پیامبر اسلام وعده داده شده است.

در فصل 43 آمده است: «برایتان میگویم که پیامبران دیگر، نشانه رحمت خدا تنها برای یک ملت نبوده اند و از همین نظر پیامشان از مرزهای مردمی که به سوی آنها فرستاده شده بودند، تجاوز نمیکرد، اما وقتی رسولالله میآید، خداوند برای ملتهایی که عقاید او را میپذیرند، رهایی و رحمت را به ارمغان میآورد. او برای مقابله با ستمدیدگان با قوت عمل میکند و پرستش بتها را از میان برمیدارد تا شیطان را نفرین کند.»

در فصل 41، حکایت بر آمدن آدم از جنت چنین بیان شده است: «خداوند خود را از نظر پنهان داشت و فرشته میکاییل آنها را از بهشت بیرون راند. هنگامی که آدم بر میگشت، متوجه شد بالای دروازه بهشت نوشته شده است: لااله الا الله محمد رسول الله».

در این انجیل، درباره حضور منجی آخرالزمان چنین آمده است: «همچنان که برق از مشرق ساطع شد تا در مغرب ظاهر شود، ظهور پسر انسان نیز چنین خواهد شد. آنگاه نشانه پسر انسان در آسمان پدیدار شد و در آن گاه، جمیع طوایف زمین سینه زنی کنند و پسر انسان را ببینند که بر ابرهای آسمان با قوت و جلال میآید. آسمان و زمین زایل خواهد شد، اما سخن من هرگز زایل نخواهد شد، اما از آن روز و ساعت، هیچکس اطلاع ندارد، حتی ملائکه آسمان، جز پدر من و بس. شما نیز حاضر باشید، زیرا در ساعتی که گمان نبرید پسر انسان میآید.»

در جای دیگری نیز چنین آمده است: «کمرهای خود را بسته، چراغهای خود را افروخته بدارید و شما مانند کسانی باشید که انتظار آقای خود را میکشند که چه وقت از عروسی مراجعت کند تا هر وقت آید و در را بکوبد، بیدرنگ در را برای او باز کنند. خوشا به حال غلامان که آقای ایشان چون آید، ایشان را بیدار یابد. پس شما نیز مستعد باشید، زیرا در ساعتی که گمان نمیبرید، پسر انسان می آید.»

در هر صورت عموم مسیحیان در حال حاضر این انجیل را فاقد اعتبار تلقی می کنند و آن را مستند نمی دانند و در عوض برخی از دانشمندان مسلمان از جمله رشید رضا از مصر و ابوالعلاء مودودی آن را معتبر و قابل استناد می دانند.هماهنگی های متعدد این انجیل با قرآن مهر تأییدی است بر اعتبار آن که البته این برای مسیحیانی که دینشان نتیجه تحریف بوجود آمده در آن دین توسط پولس یهودی است بسیار سخت است!

منبع: مقاله: انجیل برنابا؛ فاطمه سماواتی بر گرفته شده از پایگاه اطلاع رسانی حوزه و ....

 

مطالب بیشتر:

جمعه ۴ آبان ۹۷ , ۱۸:۲۶ مسعود رحمتی پور
با سلام. اگر تاریخ یهود را مطالعه کنید می بینید که حضرت موسی(ع) با دست خود در تورات نوشت که‌ پس از او پیامبر دیگری ظهور خواهد کرد که او همان حضرت عیسی (ع) است . حضرت عیسی خود از قوم یهود بود و در میان آنها و برای هدایت قوم یهود فرستاده شد اما علما و کاتبان یهود مدتها قبل از ظهور او، تورات را تحریف کرده و نام و نشان  حضرت عیسی را حذف کرده بودند. عیسی(ع) که به پیامبری فرستاده شد پیامبری او را انکار کرده و او را به دیوانگی و دورغ گویی متهم کردند و می‌گفتند : «عیسی با کمک شیطان معجزات را انجام می‌دهد می‌کند نه با یاری خداوند» . قوم یهود در نافرمانی خداوند و قتل پیامبران بسیار مشهورند. تورات کنونی یهودیان را بخوانید نوشته که این قوم گناهکار چه بر سر دین خدا و پیغمبرانش آوردند. همین یهودیان ترفند ها و نقشه های بسیاری برای بدنام کردن و قتل حضرت عیسی می‌کشیدند. و سرانجام به خواست خدا شبیه او را گرفته و به قتل رساندند تا به دنیا دوستی و فساد خود ادامه دهند و خوشحال بودند که بالاخره از مزاحمت عیسی(ع) راحت شدند!! یکی از همین یهودیان بنام پولس بر دین مسیحیت فائق شد و با تسلط یهودیان، فرمان سوزاندن حدود 100انجیل را دادند و آنها را به چهار انجیل کنونی کاهش دادند. انجیل های امروزی بر اساس منافع یهود باز نویسی شده‌ اند. آنها هنوز نورانی هستند ولی نورشان کافی و کارساز نیست و راه را نشان نمی‌دهند.  آدرسی هستند که اکثر مسافران با آن مقصد را پیدا نمیکنند و کلام خدا را با کلام انسان امیخته اند. به عنوان مثال در انجیل امروزی یوحنا،  دوبخش آن که یکی  «دیدار عیسی و نیقودیموس» و دیگری  «عیسی و زن سامری» است را مطالعه بفرمایید و سپس همین دو عنوان را در انجیل برنابا بخوانید. می‌بینید که چگونه می‌توان کتابی حتی کلام خداوند را به سلیقه و نفع خود تغییر داد. به دوستان عزیز توصیه میکنم که انجیل های چهارگانه و انجیل برنابا را بخوانند و خودشان قضاوت بفرمایند.همانگونه که عرض کردم بیش از 100 انجیل تحریف نشده در قرون اول مسیحیت موجود بوده که انجیل برنابا باقی مانده آنهاست. خداوند دین خودش را یاری می‌کند و تحریف کاتبان و فریب عالمان  هیچگاه بر قدرت خدا غلبه نخواهد کرد. 
خواهشا شما مسلمانان درباره مسیحیت اظهار نظر نکنید .شما قرآن خودتون رو هم به روش کاسبانه و بیزینسی تفسیر میکند.پس خواهشا پاتون رو اندازه گلیم خودتون بکشید و وارد دین دیگران نشوید .
ما اصلا کاری به شما نداریم
این شما هستید که جوانان مسلمان را منحرف می کنید
ممنون بابت اطلاع رسانیتون
متشکرم
موفق باشید ان شاءالله
انجیل تازه یافت شده در ترکیه مال 1500 سال پیشه نه 400 سال
پولس چرا فرمان سوزاندن اناجیل رو داد؟
پولس اصلا مسیح رو دیده بود؟

بریا تحریف مسیحیت
نه
اینقدر که نوشتهای شما سطح پایین و آبکی هست که نیاز نمیبینم خیلی چیزها را بگویم . اما فقط این را بدان شما از کسانی که دشمن نامبر و مسیح ستیز درجه یک مسیحیت هستند و ناباوران خدا خیلی بی. انش تر و به عامیانه تر انگشت کوچک آنها نیستی . اونها اگر انجیل برنابا درست بود میکوبیدن تو 400 مسیحیت اما اونها حتی به این کتاب باوری ندارند . اگر نمیدانی دوست عزیز بدون کتاب اصل انجیا برنابا در موزه اتریش شهر وین است . و مال 400 صد سال پیش است نه سده اول . شما به دلیل مسلمون بودن برداشتهای مشلمونی داری . هیچ شناختی از سلسه مراتب و نظر یک پاپ را نداری . 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ