بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

خانم سوفیا کوتلاکی

در مسیحیت پاسخی برای سؤالاتم وجود نداشت!!!

خانم سوفیا کوتلاکی (Sofia A. Koutlaki) تازه مسلمان متولد 1964 در یونان، استاد دانشکده علوم قرآن و مولف کتاب «در میان ایرانیان» (Among the Iranians, London, 2010) از حقیقت مسیحیت می گوید!

مسیحیت و پیشرفت غرب!

خانم کوتلاکی سخنان خود را با این جمله آغاز کرد که «تغییر دین با یک دفع شروع می‌شود» و سپس ادامه داد: برخی غرب را معادل با مسیحیت می‌دانند و می‌گویند پیشرفت غرب نتیجه مسیحیت است. اما اقبال لاهوری به درستی گفت که غرب وقتی به پیشرفت رسید که از مسیحیت دست کشید. اما باید دقت کرد که تمدن مسلمانان از دین آنها برآمد و شکوفا شد.

تحلیل علل جذب جوانان مسلمان به مسیحیت!!

ایشان درباره موضوع جلسه که از علل جذب به مسیحیت تحقیق می‌کند اینطور پاسخ گفت که سه علت وجود دارد:

 1) رفتار مسلمانان

 2) جذابیت غرب

 3) برداشت نادرست خود جوانان.

خانم کوتلاکی سخنان خود را اینطور شرح کرد که جوانان به دنبال الگو هستند ولی ما الگوهای خوبی به آنها نداده‌ایم. تعارض رفتار و گفتار ما می‌تواند باعث طرد آنها از دین شود. در حالیکه اسلام دین مهربانی و دوستی است که از عوامل جذب به این دین مبارک است. در مورد جذابیت غرب هم توضیح دادیم که ربطی به مسیحیت ندارد.

عامل سوم این است که جوانان عموماً نه دین اسلام را به درستی می‌شناسند و نه مسیحیت را. مثلاً گمان دارند که در مسیحیت این همه سخت‌گیری و وظایف دینی وجود ندارد. این سخن نادرست است چون مسیحیت اصلی، از اسلام سختگیرانه‌تر است. مسیحیت امروزی، قرائت ناصحیحی از سخنان حضرت عیسی(ع) است. در همان اوایل بین حواریون بحثی درگرفت که آیا پیروان عیسی باید پیرو آیین یهود باشند یا خیر. جواب آنها مثبت بود همانطور که عیسی(ع) خودش یهودی بود و فرمود: من نیامده‌ام تا تورات را باطل کنم بلکه آن را کامل کنم [انجیل متی 5/ 17]. لذا یک مسیحی واقعی باید به تورات عمل کند. در این صورت واضح است که قوانین تورات از آیین اسلام سخت‌گیرانه‌تر است.

خانم کوتلاکی یک مثال برای سخنان خود آورد. پولس که جزو حواریون نبود و بعد از حضرت عیسی(ع) به او گروید، فهمید که ملل غیریهود به هیچ عنوان زیر بار قوانین شریعت یهود نمی‌روند. لذا او قوانین را خفیف کرد تا بتواند آن را نشر و گسترش دهد. این فقط یک مثال است.

در مسیحیت پاسخی برای سؤالاتم وجود نداشت!!!

تجربه خاص خانم کوتلاکی در شناخت اسلام : 26 سال پیش از این، مسلمان شدم... سؤالاتی برای من به وجود آمده بود که پاسخی برای آن وجود نداشت؛ سؤالاتی درباره تثلیث یا بشارت‌های عیسی(ع). آن حضرت در شام آخر می‌گوید که من می‌روم و کسی بعد از من خواهد آمد که علمِ هر چیز نزد اوست [انجیل یوحنا 14/ 26 ـ 16/ 13]. کشیشان در یونان می‌گفتند اشاره حضرت عیسی(ع) به «روح القدس» است، و این البته غلط است. زیرا «روح القدس» در زبان یونانی خنثی است [نه مذکر و نه مؤنث] ولی از آن شخص در متن انجیل با ضمیر مذکر یاد شده است.

اسلام دین اخلاق

خانم کوتلاکی مسلمان شدن خود را یک اتفاق دانست و گفت: من مسلمانانی بااخلاق دیدم و جذب این دین شدم. فهمیدم که آنها تربیت‌شدۀ دین اسلام هستند. وقتی در یونان بودم، اندکی با اسلام آشنا شدم ولی نتوانستم بیشتر تحقیق کنم. در یونان هنوز هم ممنوع است که کسی برای تغییر دین مردم سخنرانی کند. سی سال قبل این ممنوعیت شدیدتر بود. اما وقتی برای تحصیل به لندن رفتم فرصت تحقیق و مطالعه دست داد.

به نظرم رسید که خداوند دارد با من صحبت می‌کند!

در انگلیس به انجمن اسلامی مراجعه کردم. سپس ترجمه قرآن را خواندم، ترجمه استاد آربری (1969-1905) Arthur John Arberry که ادیبانه است. تحول من از مطالعه قرآن شروع شد. وقتی به آن آیات رسیدم که نصارا با اشک چشم اسلام را قبول می‌کنند [مائده/ 82 تا 85] به نظرم رسید که خداوند دارد با من صحبت می‌کند. آن وقت البته به خداوند دعا می‌کردم که مرا مسلمان نکند. کوچک بودم و می‌ترسیدم پدر و مادر و ملّیت خود را از دست بدهم.

منبع : http://ghadiri.ir/post/2008  (سایت شخصی دکتر قدیری ابیانه)

با سلام خدمت خانم کوتلاکی و دکتر قدیری
خانم کوتلاکی لطفا متن کلام رو درست بیان کنید.و فکر میکنم منظورتان این آیه بود:(اما آن مدافع یعنی روح القدس که پدر او را بنام من میفرستداو همه چیز را به شما خواهد آموخت وهر آنچه من به شما گفتم به یادتان خواهد آورد.) یوحنی 14:26 که در این گفته شده که منظور از مدافع همان محمد(ص) است. اما اغلب این آیه خوانده نمیشود که:
(و من از پدر خواهم خواست و او مدافعی دیگر به شما خواهد داد    که ((همیشه با شما باشد)) یعنی روح راستی که ((جهان نمیتواند او را بپذیرد زیرا نه او را میبیند و نه میشناسد)) اما شما او را میشناسید چرا که ((نزد شما مسکن میگزیند و در شما خواهد بود.)
آقای دکتر لطفا شما هم صحبت های زیبا تون را در جمع همردیفان مسیحی از لحاظ مدرک بیان کنید نه در میان عوام که اطلاعی از مسیحیت ندارند.
باسلام؛کلا دنیا را جدای از اخرت کرده اند؟؟؟!!!!! یعنی نظام کمونیستی؟؟؟؟!!!!! انها از بی خدایی به خدا رسیدند اما جوانان ما از خدایی که ما ساختیم بسوی خدای انها می گریزند چون در این چون دلایل بسیاری نهفته است روزی خدای ما برایران حکومت خواهدکرد خدایی که دنیا را برای همه میخواهد نه حزب حاکم ،خدای ما خدای اتون است که از غرب طلوع می کند ودربرابر خدای امون که استدلالی برای خودش ندارد می ایستد و دنیا را از طبقه حاکم گرفته و به نسل اریا که وارث سرزمین ایران زمین هستند برمی گرداند انجا مسلمانان،مسیحیان،زرتشتیان اریایی بدور از فتنه غیراریایی ها با صلح و ارامش در کنار هم زندگی می کنند.
باسلام؛ جوانان اسلام صوفیگری را می شناسند اسلامی که رابطه انسان را با دنیا قطع می کند وبا روشهای مرتاض گونه سعی در تربیت و تعالی روحی بشر دارد خدایی را می شناسند که فقط قربانی میخواهد و باید مال،جان وفرزندان خود را برای رضای او قربانی کرد اما مسیحیت مشکل مرز بین حب دنیا و حب خداوند را مشخص کرده اندیشمندان غربی روی این مسایل بسیار کار کردند که همه چیز دنیا پول،قدرت و شهرت ذاتا پسندیده است تا زمانی که از راه انسانی بدست بیاید و در همین راه صرف شود انها توانستند تعارضات میان دنیا و اخرت را از بین ببرند و با خیال راحت بدنبال دنیا رفتند وپیشرفت کردند اما مسلمانان همواره مردم را از دنیا نهی کردند چه کسی این دین که اشتباها و یا عمدا بصورت متحجر معرفی شده می پسندد؟؟؟!!!!!
سلام علیکم
تعارض دنیا و آخرت را حل نکرده اند بلکه دنیا را کلا جدای از آخرت کرده اند.
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ