بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

یونیورسالیست فرقه ای ضد تثلیث

به گزارش مسیحیت شناسی الوهیت مسیح در کتاب مقدس نیز ریشه معتبری ندارد و درست به همین خاطر بوده است که تا قرنها پس از حضرت مسیح علیه السلام نیز این مسأله مورد اختلاف و نزاع بوده است.

در حال حاضر نیز برخی از فرق مسیحی نظیر یونیورسالیستها و شاهدان یهوه منکر این دکترین هستند .

رشد منفی تثلیث گرایی در آمریکا جدیدترین آمارها حاکی از آن است که بیشترین رشد کلیسای مسیحی مربوط به فرقه ی یکتاپرست « شاهدان یهوه » است .

بر اساس جدیدترین گزارش های منتشر شده درباره رشد کلیساها در امریکا مشاهده شده است که کلیسا شاهدان یهوه از بیشترین رشد برخوردار بوده است که این رشد به آن معنا است که آموزه های قدیمی کلیسائی در امریکا روز بروز رو به فراموشی و نابودی پیش می رود.

آمار ها حاکی از رشد فزاینده ی گرایش به این فرقه است بطوری که دو ماه اول سال جدی میلادی ، بیشترین جذب مردم امریکا و کانادا به این فرقه را شاهد هستیم .

صاحب نظران علت تمایل روز افزون مردم به این فرقه ها را مخالفت با برخی از تعالیم بحث برانگیز مسیحیت باستان نظیر تثلیث و ... دانسته اند  ،تعالیمی که کلیساهای سنتی نتوانسته اند پاسخ قانع کننده ای به آنها بدهند .

رشد منفی تثلیث گرایی به عنوان مشکل بزرگ کلیساهای آمریکا و اروپا به شمار می رود و امروزه نهضت یونیتاریانیزم به عنوان یکی از قدرتمندترین نهضتهای دینی به شمار می رود .

صرف نظر از فرقه ی شاهدان یهوه ، کلیسای « یونیورسالیستهای موحد » به عنوان یک قطب بزرگ ضد تثلیثی در آمریکا به شمار می رود .

این فرقه در سال 1961 و با ادغام دو فرقه ی یونیورسالیست و موحدین به وجود آمد که امروزه در آمریکا دارای اهمیت بسیار زیادی می باشند .

شایان ذکر است که پنج رئیس جمهور آمریکا و از جمله جفرسن و آدامز از مخالفین تثلیث و از میان یکتاپرستان به ریاست جمهوری این کشور رسیده اند . از دیگر شخصیتهای برجسته ی سیاسی یکتاپرست می توان به بنجامین فرانکلین ، توماس پاین ، جیمز مدیسن ، ینجامین راش و .. اشاره کرد .

همچنین بسیاری از اندیشمندان و شخصیتهای بزرگ و نویسندگان آمریکایی نیز از گروههای ضد تثلیثی بوده اند . شخصیتهایی همچون امرسن ، هاوتورن ،  لانگ فیلو ، توریو ، هلمز . بسیاری از اصلاحگران تاریخ آمریکا هم موحد و یکتاپرست بوده اند . هوراس مان ، سوزان.ب.آنتونی ، هنری برگ و کلارا بارتن نیز یگانه پرست بوده اند .

رشد فزاینده و رو به رشد مسیحیت یگانه پرست موجب نگرانی فرقه های تثلیث گرای مسیحی شده است و رهبران این فرقه ها به دنبال چاره ای اساسی برای مقابله با این مشکل هستند .   

این دو فرقه یونیورسالیستها و شاهدان یهوه چه فرق و اشتراکاتی باهم دارند ، اصلا در مسیحیت یکتا پرست و غیر جاسوس و غیر منحرف هست ؟! شاهدان یهوه صهیونیست هستن و جاسوس سروسیهای غربی   ،   و همه را باید با یه
چوب راند ؟ همه منحرف ، جاسوس ، مشترک ،سلطه گر ، هستن ، مگه اینکه خلافش ثابت بشه ؟
رادیو مژده شاهدان یهوه را منحرف خوانده ، که مسیح را نه خدا و شریک او ، بلکه فرزند و آفریده او می دانند ،
 اینکه آنها در عین یکتا پرستی ، عیسی را فرزند خدا می دانند ، کمی عجیب است !
یونیور سالیستها چطور؟ یکتا پرست واقعی هستن یا و یه اما هم دارن ؟!
امیدوارم که یونیورسالیستهای موحد موفق بشوند و راه های مقابله با
فرقه های تثلیث گرای مسیحی،


ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ