بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

از اجبار برهنگی تا ممنوعیت بورکینی؛ گشت ارشاد به روش فرانسوی + عکس

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
فاز جدید اسلام‌هراسی؛
دولت فرانسه در اقدامی که خود آن را حمایت از «لائیسیته» می‌نامد، گروه‌های پلیس را به سواحل این کشور فرستاده تا مطمئن شود که زنان مسلمان حتما عریان وارد دریا می‌شوند.

به گزارش مسیحیت شناسی به نقل از مشرق، محدودیت برای مسلمانان، به‌ویژه برای زنان مسلمان ساکن در کشورهای غربی هر روز افزایش می‌یابد، اما فریاد مدافعان حقوق بشری غربی برای حمایت از آنها بلند نمی‌شود. خبر خیلی ساده است؛ چند شهر فرانسه، پوشیدن "بورکینی" یا مایوی اسلامی جهت شنا در سواحل این کشور را برای زنان مسلمان به استناد به قانون برهم زدن نظم عمومی منع کرده‌اند. مانوئل والس، نخست وزیر فرانسه، نیز از این اقدام حمایت کرده است.

حکومت فرانسه نیز برای تحقق این قانون جدید، "گشت ارشاد" حمایت از «لائیسیته» (سکولاریسم) را به سواحل خود فرستاده تا اگر خانم‌ها عریان وارد دریا نشوند، آنها را 38 یورو جریمه ‌کنند!

 
 "گشت ارشاد" حمایت از «لائیسیته» (سکولاریسمبه سواحل رفته‌اند تا اگر خانم‌ها عریان وارد دریا نشوند، آنها را 38 یورو جریمه ‌کنند!
 
 

ماجرا در حدود یک ماه پیش از زمان اعلام یک پارک آبی در فرانسه، مبنی بر اختصاص یک روز به زنان مسلمانی که از لباس شنای کاملا پوشیده استفاده می‌کنند، شروع شد؛ این اقدام از سوی سیاستمداران دست‌راستی این کشور مورد انتقاد شدید قرار گرفت که آن را مغایر با ارزشهای اجتماعی فرانسه تلقی میکردند. 

چند روز بعد، شهر کن نخستین شهری شد که با تأیید دستگاه قضایی، بورکینی یا همان مایو یا لباس شنای اسلامی را کنار ساحل ممنوع کرد. بلافاصله شهرهای ویله‌نووه-لوبه (نزدیک نیس) و سیسکو در کورسیکا هم تبعیت کردند. در اعلامیه شهردار کن تاکید شده است که تناسب پوشش افراد در سواحل با اصل لائیسیته ضروری است.

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
 چند شهر فرانسه، پوشیدن "بورکینی" یا مایوی اسلامی جهت شنا در سواحل این کشور را برای زنان مسلمان به استناد به قانون برهم زدن نظم عمومی منع کرده‌اند
 
 
 
 وقتی "بورکینی" نماد تروریسم می‌شود!

فرانسه بعد از حملات تروریستی در بعضی از شهرهایش به‌ظاهر دنبال نشانه‌های تروریسم و تروریست‌ها می‌گردد، و حالا به گفته مسئولان این کشور، نشانه‌های "اسلام افراطی" را که معادل دیگر واژه تروریسم در ادبیات غربی‌ها است را در "بورکینی" یا لباس شنای اسلامی بانوان پیدا کردند؛ شهردار کن در این رابطه گفت: «بورکینی مثل یونیفورم است، نماد افراط‌گرایی اسلام‌گرایانه است».

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
شهردار کن گفت: «بورکینی مثل یونیفورم است، نماد افراط‌گرایی اسلام‌گرایانه است» 
 
 

یک نهاد مبارزه با اسلام‌هراسی در فرانسه برای این موضوع شهردار کن را به دادگاه کشاند، اما باخت. نظر قاضی این بود که این ممنوعیت در حیطه قانون منع علایم مذهبی در اماکن عمومی (که سال ۲۰۰۴ در فرانسه تصویب شد) می‌گنجد. در واقع نظر دادگاه این است که "بورکینی" نه یک نشانه مذهبی معمولی که تبلیغی از اسلام افراطی یا همان تروریسم است. نخست وزیر فرانسه نیز در مصاحبه با روزنامه "لا پرووانس" گفت: «بورکینی ریشه در اهداف سیاسی دارد و ضد ارزش‌های جامعه و نمونه‌ای از بردگی زن است». مانوئل والس پیشتر نیز، بعد از حملات تروریستی به فرانسه در سال 2015 گفته بود: «حجاب نشان شیفتگی به یک سبک نیست، حجاب تنها انتخاب رنگ پوشش نیست، نه: حجاب، بردگی زنان است.»

سران کشور فرانسه از سال‌های ۱۹۸۹ به بعد مخالفت خود را با مظاهر اسلامی به‌ویژه "حجاب" با روش‌های گوناگون مانند انتشار رمان، سخنرانی و حتی تصویب قانون نشان داده‌اند و در چند سال گذشته جدی‌ترین طراح اروپایی علیه شعائر و پوشش مذهبی مسلمانان محسوب می‌شوند. این سابقه چالش فرانسه با "حجاب اسلامی" زمانی که با موج "اسلام‌ستیزی" ابتدای قرن جدید میلادی همراه شد، مسئولان فرانسوی را به استفاده از قدرت سیاسی‌شان سوق داد تا محدودیت‌هایی را برای مسلمانان در راستای سکولاریزم به تصویب برسانند که تیغ تیز آن بیشتر متوجه زنان مسلمان است. قانون ممنوعیت حمل یا پوشیدن نمادهای مذهبی همچون حجاب در مدارس و دانشگاه‌های دولتی (مصوب 2004) و همچنین ممنوعیت پوشیدن نقاب که عدم رعایت این قانون مجازات نقدی به همراه دارد، نیز در همین راستاست.

 گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید
نخست وزیر فرانسه در حمایت از ممنوعیت بورکینی گفت: «بورکینی ریشه در اهداف سیاسی دارد و ضد ارزش‌های جامعه و نمونه‌ای از بردگی زن است» 
 
 
 غرب، رسوایی شرم‌آور بیکینی را به بورکینی مسلمانان منتقل می‌کند

ممنوعیت شنا کردن زنان با بورکینی در حالی صورت می‌گیرد که در زمانی نه چندان دور، استفاده از بیکینی در کشورهای غربی محدودیت داشت و حتی زنان به‌خاطر استفاده از آن زندانی می‌شدند! در اواخر دهه 40 میلادی که بیکینی طراحی شده بود، در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیکینی یک "رسوایی شرم‌آور" خوانده می‌شد و استفاده از آن در سواحل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال رسما ممنوع بود. جالب اینکه استفاده از بیکنی در سواحل اقیانوس اطلس فرانسه ممنوع ولی در چند بخش دیگر این کشور مجاز بود. در آمریکا هم استفاده از بیکنی در سواحل ممنوع بود؛ در فیلم‌های هالیوود بر اساس قوانین نانوشته اخلاقی حاکم بر سینمای آن زمان که به قوانین "Hays" معروف بودند، زنان با بیکینی نمایش داده نمی‌شدند؛ اما تحولات فرهنگی دهه ۶۰ میلادی و انقلاب جنسی در غرب، موجب شد که بیکینی به لباس شنای خیلی عادی و معمولی تبدیل گردد.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
اولین مدل‌های مایوهای شنا در قرن هجدهم میلادی روانه بازار شدند و در آن زمان محل شنای مردان و زنان از هم جدا بود 
 
 

از آن طرف شناکردن برای زنان مسلمان همواره یک معضل بوده تا اینکه بورکینی در سال ۲۰۰۳ میلادی توسط احدا زانتی (Aheda Zanetti) لبنانی‌الاصل که در در استرالیا در زمینه مد و طراحی لباس برای زنان مسلمان فعالیت می‌کند، طراحی شد تا به زنان مسلمان اجازه دهد در کنار شنا کردن، بتوانند به اعتقاداتشان نیز پایبند باشند. بورکینی‌(Burkini) که نامش را از ترکیب برقعه (Burka) و بیکینی (Bikini) گرفته، تمام بدن بجز صورت، کف دست و پاها را می‌پوشاند تا حجاب اسلامی برای زنان مسلمانی که علاقه به شنا کردن دارند، فراهم شود.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
 
 در بسیاری از کشورهای اروپایی، بیکینی یک "رسوایی شرم‌آور" خوانده می‌شد و استفاده از آن در سواحل ایتالیا، اسپانیا و پرتغال و حتی آمریکا رسما ممنوع بود
 

حالا در عصر کنونی، پروژه «شرمنده سازی» زنان محجبه از سوی نخبگان دارای ثروت و قدرت در فرانسه دنبال می‌شود؛ اگر زمانی در غرب و حتی فرانسه شناکردن با بیکینی شرم‌آور بود، اما اکنون اگر فردی بیکینی نداشته باشد و بخواهد مثل زمان قدیم در غرب (لباس‌ها پوشیده‌تر و محیط شنای زنان و مردان نیز جدا بود) با لباس پوشیده شنا کند، آن فرد را رسوا و شرمنده رفتار خود می‌کنند.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
احدا زانتی لبنانی‌الاصل که در استرالیا در زمینه مد و طراحی لباس برای زنان مسلمان فعالیت می‌کند، بورکینی را در سال ۲۰۰۳ میلادی طراحی کرده است
 
 
 
 چماق سکولاریسم بر سر مسلمانان و سکوت طرفداران حقوق بشر

فرانسه بیش از هر کشوری در غرب پرچم مبارزه با اسلام را بلند کرده و حقوق شهروندان مسلمان خود را محدود و نقض می‌کند، اما رسانه‌های طرفدار حقوق بشری در غرب، هیچ‌گاه این موضوع را برجسته و در دستور کار مداوم خود قرار نمی‌دهند. هرچند که شبیه این تبعیض رسانه‌ای را می‌توان در رنگی‌تر دیدن خون قربانیان غربی حملات تروریستی در نسبت با قربانیان مسلمان این حملات در غرب آسیا (خاورمیانه) مشاهده کرد؛ در این میان هم مسئولان غربی و رسانه‌های اصلی آنان این نگاه تبعیض‌آمیز که ریشه در تمدن غرب دارد را فریاد نمی‌زنند. 

فرانسه تناقض با مفاهیم «لائیسیته» یا سکولاریسم را چماق کرده و بر هر چیزی که رنگ و بوی دین به‌ویژه اسلام داشته باشد، می‌کوبد تا افراد دست از شعائر دینی بکشند. در یکی از آخرین نمونه‌های مبارزه با نشانه‌های اسلام، مسئولان دولتی فرانسه در منطقه کلمب در نزدیکی پاریس، تهدید کرده‌اند در صورت خودداری یک فروشگاه عرضه محصولات «حلال» از فروش گوشت خوک و نوشیدنیهای الکلی، آن را تعطیل خواهند کرد.

گشت ارشاد به ساحل های فرانسه رسید 
فرانسه با جلوگیری از فعالیت زنان مسلمانی که می‌خواهند «باحیا» شنا کنند، آنها را به سمت برخورد با حکومت فرانسه تشویق می‌کنند 
 
 

فرانسه خود را قربانی تروریسم توسط "مسلمانان افراطی" معرفی می‌کند، اما در عین حال با تشدید رفتارهای اسلام‌ستیزانه خود مانند جلوگیری از فعالیت زنان مسلمانی که می‌خواهند «باحیا» شنا کنند، آنها را به سمت برخورد با حکومت فرانسه تشویق می‌کنند و با این محدودیت‌ها و نقض حقوق مسلمانان، جای مانور بیشتری به گروه‌های تروریستی مانند داعش که اداعای اسلام دارند، می‌دهند.

البته در جدیدترین اخبار منتشر شده آمده که شورای دولتی فرانسه حکم داده که ممنوعیت بورکینی در سواحل این کشور غیرقانونی و نقض حقوق اساسی است. اکنون قانون ممنوعیت بورکینی در  ویلنُو ـ لوبه‬ معلق شده اما شهردار سیسکو گفته که ممنوعیت بورکینی را بر نخواهد داشت. دست‌کم ۳۰ شهر، بورکینی را در تابستان امسال ممنوع اعلام کردند و بسیاری از شهرهای دیگر هم گفته بودند که همین راه را در پیش خواهند گرفت.
 
 
نیکولا سارکوزی، رییس جمهور سایق فرانسه نیز که می‌خواهد در انتخابات سال ۲۰۱۷ نامزد شود، گفته که خواهان اجرای قانون ممنوعیت بورکینی در سراسر کشور است.

 منبع: مشرق

شما هایی که دم از آزادی میزنید ، اسلام و نوع پوشش آن هم یک نوع آزادی است (البته نه در ایران) ،پس هیچ دولتی حق برخورد با پوشش مردم(مگر آنکه واقعا بد باشد ، مثل برهنگی در ملع عام) را ندارد.

در ضمن شما آقایان هوس رانی که فقط دنبال تن زنان هستید ، قطع به یقین از این طرح فرانسه استقبال میکنید ، همان طوری که از باز شدن یک سری مکان های نامربوط و نامشروع هم استقبال میکنید.

عقل کل
آزادی که آزادی که آسایش و آزادی و امنیت دیگران و خود آن شخص آزاد را از بین ببرد عین اسارت است
یک کم تفکر می خواد با کمی وژدان بیدار تا کسی این را بفهمد
شمایی که ادمینی اینو جواب بده، آیا اگه همون بیکینی و شنای زنان کنار مردان تو ایران آزاد باشه، اجازه حکومت وجود داره که هر نوع پوششی در هرجایی فراهم بشه؟؟ حکومت شما بخاطر دختران خیابان انقلاب و بخاطر ی روسری سر نکردن یا افتادن روسری با باد، با مشت و لگد ارشاد میکنه!!!
"گشت ارشاد" حمایت از «لائیسیته» (سکولاریسم) به سواحل رفته‌اند تا اگر خانم‌ها عریان وارد دریا نشوند، آنها را 38 یورو جریمه ‌کنند!
 
 چند شهر فرانسه، پوشیدن "بورکینی" یا مایوی اسلامی جهت شنا در سواحل این کشور را برای زنان مسلمان به استناد به قانون برهم زدن نظم عمومی منع کرده‌اند

بورکینی لباس شنا نیست ، بیشتر شبیه کت وشلوار و لباس بیرو نه ،
همونطور که در ایران بعد حجابی و بی حجابی خلاف قانون و نظم عمومی تلقی می شه ، و کسی اگه مثل زمان شاه بخواد ، در ساحل شنا کنه ، چون خلاف شرع و قانون مملکته ، باهاش برخورد می شه ، این کار توسط ما خوبه و ولی برای اونا بده ؟!
من هم مخالف بیکینی  و هم بورکینی هستم و هردو را افراط و تفریط می دانم .


دمشون گرم 
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ