بسم الله الرحمن الرحیم

مسیحیت شناسی

حقایقی درباره یهود، مسیحیت، غرب و مدعیان دروغین صلح، محبت و حقوق بشر

از دلایل عدم اعتبار کتب مقدس (عهدین ) =» مغایرت با یافته های علمی!

 
   متون مقدس و مغایرت با یافته های علمی روز (1)

یکی از زمینه‌های مناسب بررسی و ارزیابی صحت متون کتب مقدس، میزان مطابقت آنها با یافته‌های علمی جدید می‌باشد؛ یافته‌هایی که عقل ابزاری بشر با روش‌های تجربی و کاملاً فیزیکی به دست آورده است و با ده‌ها آزمایش به ثبات و قطعیت رسیده است.

این امر، یک اصل معقول است زیرا اگر ادعا آن باشد که متون این کتب، وحی الهی بوده و از جانب خداوند، (خالق این عالم فیزیکی)، نازل(بیان) شده باشد، حتماً باید با یافته‌های مسلم علمی، مطابقت داشته باشد. چون هیچ‌کس از خالق به مخلوق خویش آگاه‌تر نیست و این قابل قبول نخواهد بود که وحی الهی با مسلمات علمی و یافته‌های متقن پژوهش‌های انسانی مغایرت داشته باشد و گر نه باید قائل شویم که:

o       یا خالق جهان در شناخت مخلوقاتش دچار اشتباه گردیده

o       یا ماهیت دنیا دگرگون گشته است!

که هر دوی این احتمالات، غیرقابل پذیرش و نامعقول هستند.

سنت آگوستین مشهورترین پدر روحانی در مسیحیت در قرن پنجم، در خصوص ضرورت تطبیق متون کتب مقدس با داده‌های علمی جدید، در نامه شماره 82 خود، صریحاً این اصل را بیان نموده و بر آن صحه گذارده است.

از نظر منطقی می‌توان در عهدین تعداد قابل ملاحظه‌ای تضاد و دوری از حقیقت‌ها را بیرون کشید، اما آشکارترین ناهماهنگی‌ها با دانش نو، در تورات در سفر تکوین یا پیدایش وجود دارد و مربوط به سه نکته اساسی زیر می‌باشند:

  • آفرینش جهان و مراحل آن
  • تاریخ آفرینش جهان و تاریخ پیدایش انسان روی زمین
  • داستان طوفان نوح علیه‌السلام

در اینجا به به اختصار تنها به هر سه مورد فوق اشاره می‌نمایم!

آفرینش جهان و مراحل آن

طبق آموزه های کتب مقدس خلقت عالم حدود 37 قرن پیش از میلاد مسیح می‌باشد. اما دانش نو زمان ایجاد منظومه شمسی را چهار و نیم میلیارد سال پیش تخمین می‌زند.

همچنین خلقت انسان که طبق داده‌های علمی بسیار پس از خلقت هستی و حتی زمین بوده است نشاندهنده فاصله زمان فاحشی بین داده‌های وحی‌گونه تورات و یافته‌های علمی است. این مسئله در خصوص فاصله تاریخی از آدم تا ابراهیم و از ابراهیم تا مبدأ مسیحی نیز وجود دارد.(2)

 

برتری یک نژاد بر دیگر مردمان عالم

کتاب‌های مقدس عبری تماماً بر تفاوت و برتری قوم بنی‌اسرائیل نسبت به دیگر اقوام مردم دنیا تاکید دارد، این امر آنچنان جدی و قطعی لحاظ گردیده که در شالوده جهان‌بینی آنها از جایگاه اساسی برخوردار گشته است. حتی هم‌اکنون نیز این تصور عامل بروز بسیاری از جهت‌گیری‌های سیاسی و نظامی صهیونیست‌های یهودی می‌باشد. در صورتی که این دیدگاه نه تنها مورد تایید ادیان دیگر مخصوصاً اسلام نمی‌باشد(3)بلکه از هیچ پشتوانه علمی نیز برخوردار نیست و هیچ تحقیقات علمی بر این امر صحه نگذارده و نمی‌گذارد.

 

حرام بودن آموختن زبان!

بر اساس کتاب مقدس ، آموختن زبان های خارجی حرام است . زیرا آمده است :

«و خداوند گفت همانا قوم یکی است و جمیع ایشان را یک زبان و این کار را شروع کرده‏اند و الان هیچ کاری که قصد آن بکنند از ایشان ممتنع نخواهد شد(6) اکنون نازل شویم و زبان ایشان را در آنجا مشوش سازیم تا سخن یکدیگر را نفهمند(7 پس خداوند ایشان را از آنجا بر روی تمام زمین پراکنده ساخت و از بنای شهر باز ماندند(8) از آن سبب آنجا را بابل نامیدند زیرا که در آنجا خداوند لغت تمامی اهل جهان را مشوش ساخت و خداوند ایشان را از آنجا بر روی تمام زمین پراکنده نمود(9)»(4)

بنا بر این وقتی خداوند به آموختن زبان های دیگر راضی نباشد ، پس این کار حرام می باشد!

 

1.  (محمدی نسب، راحله،مقاله: میزان مطابقت قرآن و کتب مقدس با علم؛برگرفته از www.qclcbs.ir)

2.  (محمدی نسب، راحله،مقاله: میزان مطابقت قرآن و کتب مقدس با علم؛برگرفته از www.qclcbs.ir به نقل از بوکای، موریس، مقایسه‌ای میان تورات، انجیل، قرآن و علم، ترجمه ذبیح‌الله دبیر، تهران، نشر فرهنگ اسلامی، سال 1374 ش)

3.  محمدی نسب، راحله،مقاله: میزان مطابقت قرآن و کتب مقدس با علم؛برگرفته از www.qclcbs.ir به نقل از :باشر، رژی، کتاب در آستانه قرآن(ترجمه محمود رامیار)، تهران، انتشارات دفتر نشر فرهنگ اسلامی، سال 1376ش، بخش گردآوری قرآن

4. پیدایش11- 6 تا 9

پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۹۷ , ۱۵:۳۱ خدا شفا بدهد البته هدایت گران قیمت است
به نام خدا

فقط قسمت اول را خواندم و جواب می دهم چون واضح است شما قران را هم نخوانده اید چه برسد به تورات
آفرینش جهان و مراحل آن
اولا در قران کریم هم خدواند می فرمایید در ٦ روز افریده است که مترجمان معده ای ان را به دوران تبیر کرده اند 
ثانیا در قران کریم ذکر می کند خداوند که یک روز خدا مثلا ٥٠ هزار ما است که نمونه هایی بسیاری دارد مثل قیامت که یک روز است اما چند ین سال ویا پرسش پس از زنده شدن در روز قیامت که چند روز در زمین بوده اید
ثالثا در تورات در پیدایش می فرمایید که اول زمین خورشید ماه و بعد انسان را افریده است 

در ضمن کل قران را اگر وقت کنید و بخوانید هیچ کجا نگفته است که کتب پیشین تحریف شده است بلکه اجرا کننده های ان را به بهشت وعده داده است و یا حتی قسم خورده است 
حالا ایا خداوند به کتاب تحریف شده قسم می خورد یا به اجرا کننده های ان وعده ی بهشت می دهد ؟ 
اصلا چرا به صراحت نگفته است ؟
چرا برای اثبات پیامبری محمد به تورات ارجاع داده است ؟ کتابی که از نظر شما تحریف شده است 

هر سه کتاب خدا بدون تحریف است و خدا حافظ سخن خویش است ان یگانه قهار بی همتا 

والسلام
سلام علیکم
کدام تورات؟؟
این که در دست یهودیان است یا آنکه واقعا از جانب خدا نازل شده است؟؟؟
این را که خود یهودیان هم قبول ندارند که نویسنده آن حضرت موسی علیه السلام است!!
لطفا کمی مطالعه بفرمایید
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی
منوی موضوعات وبلاگ
سلام علیکم
هدف این وبلاگ به هیچ وجه اهانت به عقاید مسیحیت و یهود نیست بلکه با توجه به اینکه سایتهای زیادی در اینترنت به اسم تبشیر و تبلیغ مسیحیت، در مورد اسلام عزیز، به شبهه پراکنی و مغالطه می‌پردازند، نظرات انتقادی در مورد مسیحیت هم در اختیار کاربران عزیز قرار بگیرد. هدف دوم ما این است که حقایقی از غرب که بر مردم پوشیده مانده را بیان کنیم تا با واقعیت فرهنگ و تمدن غربی آشنا شوند.
پربیننده ترین مطالب
آرشیو موضوعی وبلاگ